Skrevet af: S. Leth, 2. juli 2011 kl. 21.49
Jeg har i år (for første gang) købt broccoli planter og plantet dem ud for et godt stykke tid siden... de har vokset sig rigtig store og flotte - nogle af dem blomstre med gule blomster og et eller andet sig mig at det ikke er meningen - jeg har spændt ventet på at se den ene lille broccoli efter den anden skulle "udspringe" fra planten men det er ikke sket - kun en broccoli i midten af planten hvor flere af dem nu er gået i blomst....vil det sige at jeg lige så godt kan hive planten op og opgive projektet ?
Skrevet af: Brian Jensen, 3. juli 2011 kl. 12.37
Broccolier blomsten man spiser så man skal tage dem får de springer ud
Skrevet af: Johan Præst, 3. juli 2011 kl. 12.45
Kære S., hvor har du købt benævnte broccoli-plante?
Kærlig hilsen Johan Præst.
Skrevet af: S. Leth, 3. juli 2011 kl. 15.03
Hej Johan
Jeg har købt dem på en planteskole umiddelbart kan det godt ligne de alle sammen har tænkt sig at gøre det nr. at blive helt vildt høje og springe ud med gule blomster - alle planter er dog ikke lige langt endnu - nogle af dem har fine broccoli lign. lige i midten men hvis jeg skal høste den så ryger hele planten da den sidder så dybt i selve planten og syntes det er lige lidt nok med en lille kvist pr. plante.....
Skal jeg tage et billede så du kan se det ?
Skrevet af: Brian Jensen, 3. juli 2011 kl. 16.37
j kan du ikke tage et billede så er det maget nemmer og se hvad du evt kan gøre
Skrevet af: S. Leth, 3. juli 2011 kl. 19.35
Sådan ser de vilde broccoli planter ud
Skrevet af: S. Leth, 3. juli 2011 kl. 19.36
og sådan ser nogle af de andre ud der ikke er gået i blomst endnu
Skrevet af: Brian Jensen, 3. juli 2011 kl. 20.09
dem som du har der er gået i blomst er ikke til at rede men de andre ser fine ud og der skal nok komme nogle flotte broccoli ud af det
Skrevet af: S. Leth, 3. juli 2011 kl. 20.13
Vil det sige at der slet ikke kommer andre broccoli på dem der er gået i blomst ? der har jo nærmest ikke været noget brocoli at høste på dem...og hvad med den anden skal jeg høste den eller kommer der flere hoveder ?
Skrevet af: Anja Egeriis, 3. juli 2011 kl. 21.43
Du skal høste hovedet nu, inden det springer ud - og så vil der i løbet af et par uger komme nogle stilke med minibroccoli'er, som også skal høstes, inden de springer ud.
Broccoli er klar til at blive spist, så snart den har dannet et tæt, grønt hoved, og det skal høstes med det samme, så det ikke går i blomst.
Skrevet af: Lizette Hansen, 20. juli 2011 kl. 1.22
Ups, der må jeg vist lige høre med, jeg har broccoli for første gang. Mine ligner dem uden blomster, men de skal vel ikke allerede høstes? Hvor store/små skal de være? Jeg skal altså ikke forvente broccoli i den størrelse man køber i butikken? ;-) På forhånd tak!
Skrevet af: Henry G., 20. juli 2011 kl. 22.32
Hej Lizette du skal nok regne med at du snart skal skære dine broccoli, det har ikke noget at gøre med, hvor store de skal være, men hvor vidt de er i udviklingen, de skal bruges før de springer ud.Hilsen Henry G.
Skrevet af: Lizette Hansen, 21. juli 2011 kl. 0.10
Tusind tak for svar H.G. Uden det var de vist alle gået i blomst. Man skal vist sætte sig lidt ind i de ting man kommer i jorden;-)
Tak igen!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Broccoli