Forum

Hvordan laves Paprika?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Delenn Gadgaard Ribes, 7. juli 2011 kl. 14.18

Nu ved jeg ikke om dette spørgsmål er i den rigtige kategori, men jeg håber alligevel at nogen kan svare på mit spørgsmål.

Altså: Hvilke chilier laves krydderiet paprika af? Helt simpelt :)

Vi bruger store bøtter af paprika herhjemme og jeg tænker indimellem på at lave det selv, bare for at se hvordan det smager. Indtil videre har vi en ret entusiastisk Hungarian Wax, der sætter frugt i en uendelighed, men den har en tyk skal og er sikkert lang tid om at tørre - tror dog at selve smagen ville være god i en mild paprika. Overskudet af den ender nok med at blive frosset i bidder eller blendet ned i en form for pesto der kan fryses. Sikkert begge dele.

Jeg kunne godt til næste år tænke mig at have chilier i haven, der kan bruges til at lave en eller flere gode paprika blandinger, så et hint i den rigtige retning ville være rart.

;)

Delenn

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johan Præst, 7. juli 2011 kl. 14.21

Paprika laves mig bekendt af spansk peber.

Kærlig hilsen Johan Præst.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. juli 2011 kl. 14.50

Hej Delenn

Paprika laves af mange forskellige sorter, så det er svært lige at give dig navnet på en enkelt sort...

Prøv at google lidt - så vil jeg tro, at du får nogle forskellige forslag!

Men ellers kan man jo bruge lige netop de sorter, som man selv bedst kan lide - det skal bare helst være de tyndkødede sorter, da de er lettest at tørre.

Kan jeg lokke dig til at sende mig en besked ved at klikke på mit navn? - så har jeg et lille tip til dig.

mvh
Anja

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Delenn Gadgaard Ribes, 7. juli 2011 kl. 14.57

Tak for svar begge to :) - Anja, har sendt dig en privatbesked.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. juli 2011 kl. 8.35

Hej Lars -

er du sød lige at sende din mailadresse med til mig - ellers kan jeg ikke svare dig.

Mvh
Anja

Nyt svar til emnet »Hvordan laves Paprika?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvordan laves Paprika?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider