Forum

SWEET POTATOES

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thomas Regin Sørensen, 10. august 2011 kl. 16.10

Hej, efter en meget skuffende kartoffelsæson hvor der meget tidlig gik skimmel i alle kartoffel sorterne, så er jeg på udkig efter noget nyt.... næste år droppes kartofler i køkkenhaven og sættes i spande, mens jeg i stedet vil prøve med SWEET POTATOES, men mit problem er at jeg ikke ved hvor jeg kan skaffe dem her i Danmark... er der nogen der har kendskab til køb af dem, dyrkning af dem osv, så vil jeg meget gerne have lidt info og hjælp derom.

mvh thomas.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 10. august 2011 kl. 16.15

Hej Thomas -

de er meget varmekrævende at dyrke, så de skal formentlig dyrkes hele sæsonen under glas...

Jeg har gang i en i øjeblikket, som jeg købte i Planteforum i Ringsted tidligere på året. Den gor helt vildt i en lille mistbænk, og jeg håber da, at der også kommer noget nede i jorden!

Ind i mellem kan man også få en købt kartoffel til at spire, så hvis man får den startet inde meget tidligt på året, og sætter den ud under glas, når jorden er varm - så mon ikke?

mvh
Anja

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas Regin Sørensen, 10. august 2011 kl. 16.23

Jeg læste godt et sted at de helst vil have trobisk eller subtropisk klima men at man sagtens kunne få pænt udbytte i koldere klima, de kræver bare længere tid... og man behøver ikke mange rødder for at lave mange "slips", noget med at man skal putte to pinde i og så i vand.... kan lige finde et link....

www.diynetwork.com/how-to/how-to-plant-and-grow-sweet-potatoes/index.html

ellers må de få lidt plads i drivhus.

Nyt svar til emnet »SWEET POTATOES«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > SWEET POTATOES

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider