Skrevet af: Knud Højer, 12. august 2011 kl. 10.49
Hvordan undgår man at Icebergsalat rådner og nogle gange får en mærkelig, blød kosistens op i roden? Hvor stor afstand skal der være , når man planter ud?
Begynderen
Skrevet af: Eivin Knidsen, 12. august 2011 kl. 13.15
Knud!
Iceberg skal plantes med omtrentligt 15 til 20 centimeters afstand!
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Clara Andersen, 12. august 2011 kl. 21.16
Hej Knud
Man beder sneglene om at lade være med at lave lort i dem, og så beder man Vorherre om at lade være med at regne så meget. - Spøg til side, men så våd en sommer er Iceberg sarte overfor, min den sidste rådnede også. De er lettest at dyrke i forsommeren, hvor vi normalt har det meget mere tørt.
Hilsen Clara
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 13. august 2011 kl. 8.42
- iceberg er ikke særligt sundt ifølge sundhedsstyrelsens tabeller indeholder iceberg så meget phosfor at det blokerer for kalciumoptagelsen - mærkeligt nok er det den eneste salattype hvor det forekommer - tænk over det nå I spiser icebergsalat -
MM
Skrevet af: Mette Lund, 14. august 2011 kl. 11.24
Pyyha, der er da snart ikke noget man kan spise med god samvittighed- der er "noget farligt indeni" (den sang er da evigt aktuel).
Jeg har selv spise meget icebergsalat uden at føle mig syg af det, men som alternativ er der jo romainesalaten, som jeg synes er nem at dyrke, den smager godt og er dejlig sprød.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Iceberg