Forum

Agurker og atter agurker

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne Juul Larsen, 12. august 2011 kl. 16.09

Har med ret god held fået en masse agurker på friland. Ligner ikke alm. agurker - men smager godt - skallen er dog lidt tykkere og med lidt gult i. Er også tykkere end alm agurker.
Er der nogle der har prøvet at blande æbler og agurk og lave saft af det ?
Jeg bruger en saftkoger.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 12. august 2011 kl. 16.36

Susanne!
Æbler og agurk i samme saft, tja hvorfo da ikke? Lækkert og indbydende lyder det jo da i hvert faller! Det minder mig gevaldigt om, at jeg jo da engang smagte banan og pære i samme saft. Mums.Og med en saadan saftkoger, som du jo da nævner, ja da er det vel kun fantasien, der maatte sætte grænsen.

Mvh Eivin (^_^)

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Juul Larsen, 12. august 2011 kl. 20.26

Ja, jeg syntes det ville være sjovt at prøve- så det bliver i morgen - har Googlet lidt om agurker- det ser ud til at agurker er ret så sunde- Jeg vender tilbage i morgen hvordan det smager - Som du siger det er kun fantasien der sætter grænser. Jeg kan vel komme alt muligt i - men lige nu har jeg skovfoged æbler - så det bliver dem jeg prøver med.MVh Sanne

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 12. august 2011 kl. 21.11

Hvor lyder det dog skønt. Jeg maatte glæde til at høre hvordan det maatte smage. Kanske man kunne blive inspireret.

Mvh Eivin (^_^)

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 12. august 2011 kl. 21.20

Hej Susanne
Jeg har en saftpresser, og agurk og æble har jeg prøvet, det går fint sammen. Put gerne et par stilke bladselleri i også, de er herlige sammen med æbler.
Hilsen Clara

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Juul Larsen, 12. august 2011 kl. 22.27

Tak for svar - jeg havde også tænkt på at prøve med kanel i- men prøver først æble og agurk - så kan jeg vel smage hvad der mangler.
Jeg fryser saften i poser som er sat / lagt i et mælkekaton- lige til at hive ud dagen efter - nemme at stakke i fryseren. Det kunne jo være den med æble- agurk og kanel kan blive en julesaft :-)
MVh Sanne

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 12. august 2011 kl. 22.36

Og saa er kanel jo da i tilgift ganske sundt!

Mvh Eivin (^_^)

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Juul Larsen, 13. august 2011 kl. 10.34

Fuld gang i TutttiFruttien.
Har taget 3/4 æbler og 1/4 agurk - en sjat sukker og 5 blade Stavia ( sukkerplante )- har faktisk brugt den til al min saft - fantastsik plante.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Juul Larsen, 13. august 2011 kl. 11.45

Ja så er æble / agurkesaften ved at være færdig- rigtig god - med en dejlig pikant smag - så nu ved jeg hvad jeg kan bruge alle mine agurker til.
I denne saft er der 3/4 del æbler + 1/4 del agurk -sjat sukker og Stavia blade.
Når jeg har prøvet med bl.a kanel - skriver jeg igen. God weekend til jer alle.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Juul Larsen, 14. august 2011 kl. 17.11

Så er den i hus.
Mener jeg har fundet den smagsvariant til æble / agurke-saften, som jeg vil lave fremover.
3/4 del nedfaldsæbler - 1/4 del agurker- 1 kop alm.sukker-citronsaft -kanel- vanilljesukker -Stavia- mintblad .

MVH Sanne

Nyt svar til emnet »Agurker og atter agurker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Agurker og atter agurker

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider