Skrevet af: Delenn Gadgaard Ribes, 4. september 2011 kl. 22.13
Hej..
Jeg er ret vild med spirer lavet af broccolifrø. Nu tænker jeg naturligvis om det ikke er muligt at høste mange frø fra broccoli, hvis man dyrker dem i køkkenhaven? Naturligvis først fra næste år :). Desuden synes jeg broccolifrø generelt er meget dyre - især når de laves til spirer, men det smager altså rigtig godt.
Hvad skal man mon tænke på, hvis man primært vil dyrke sine broccoli for at få mange frø?
Skrevet af: Anja Egeriis, 5. september 2011 kl. 7.04
Hej Delenn -
normalt skal man passe på krydsbestøvning fra andre kålplanter, men da du ikke skal bruge frøene til at så, kan du bare lade planterne gå i blomst og samle frøene, når de er modne.
Jeg har ikke prøvet at samle kålfrø, men kunne forestille mig noget med en dug under, så de ikke bare falder ned på jorden, når de er klar...
mvh
Anja
Skrevet af: Delenn Gadgaard Ribes, 5. september 2011 kl. 14.26
Hej Anja
Det med dugen lyder fornuftig - måske skulle man ligefrem have dem til at vokse igennem et sort plasticoverdække.
Jeg tænkte også at en overdækning med bionet er god, når de er ved at modnes, så frøene ikke bliver spist af fugle :).
Måske skal de plukkes og puttes omvendt i en spand og så rystes?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Broccolifrø