Forum

Kan mine ferskener nå at modne…?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dorte Lomholt, 8. september 2011 kl. 22.03

Vi har det fineste ferskentræ som står på en sydvendt mur.
I år har vi ca. 200 forholdsvis små, men fine ferskner som er kommet tæt på at være modne. Dog mangler de sol og varme ovenpå den sommer vi har haft, for at blive bløde, velsmagende og rigtig modne.
Jeg efterlyser nogen som har ideer til, hvad jeg stiller op med de mange frugter; kan de plukkes nu, inden de får for meget regn? Kan de i så fald lægges/bredes ud i et tørt rum og færdigmodne?
Forudser, at der ikke de næste uger vil blive så varmt og solrigt, så det gør nogen forskel.
Ser frem til at få nogle gode råd .
Venligst Dorte Lomholt

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Kjær Hansen, 9. september 2011 kl. 21.27

Hej Dorte
Hvis jeg var dig, ville jeg lave et forsøg med nogle af dine ferskner. Prøv at lægge nogle tørt, mørkt og varmt og nogle andre sammen med æbler. Som du sikkert ved afgiver æbler ætylen, som måske kunne forstærke modningsprocessen - jeg ved det ikke? Men du skal nok holde godt øje med dem undervejs.
Venlig hilsen
Lene

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte Lomholt, 9. september 2011 kl. 22.14

Hej Lene.

Mange tak for dit svar- det vil jeg fluks prøve- giver en tilbagemelding på resultatet.

Venligst Dorte

Nyt svar til emnet »Kan mine ferskener nå at modne…?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kan mine ferskener nå at modne…?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider