Forum

Efterårs hindbær.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Meyer, 5. oktober 2011 kl. 10.20

Kan jeg flytte mine efterårs hindbærbuske her i oktober når der ikke er flere bær og kan jeg skære dem ned?
Hilsen Lisbeth

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina K., 5. oktober 2011 kl. 12.19

Hvis det er autumn bliss, så giver det mest mening at vente til de er færdige med at give frugt, inden du flytter dem. Ellers er efteråret bedste tidspunkt.
Når man flytter/omplanter, så er det ofte en god ide at beskære lidt, så de kan bruge kræfterne på at etablere rodnettet - ellers bør de (autumn bliss) først skæres ned om foråret.
Hilsen Tina

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Meyer, 5. oktober 2011 kl. 13.02

Tak for hjælpen Tina. Jeg ved ikke hvad de hedder, men de bærer lidt frugt endnu. Jeg venter til de er færdige med at give frugt.
Hilsen Lisbeth

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 7. oktober 2011 kl. 16.18

Hej Lisbeth når dine hindbær er færdige med at give bær, kan du klippe alle grene, der har båret frugt, væk ved jordoverfladen, de resterende nye skud, vil sikkert give bær først på sommeren, men du kan godt flytte planterne, når du nu snart har klippet dem tilbage til basis. Mine hindbær giver stort udbytte to gange årligt. Hilsen Henry G.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Meyer, 7. oktober 2011 kl. 22.31

Tak Henry. Det vil jeg prøve :-)
Hilsen Lisbeth

Nyt svar til emnet »Efterårs hindbær.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Efterårs hindbær.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider