Forum

Hvor finder jeg Barbeque timian frø…

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 31. januar 2012 kl. 0.05

Sidste år i april ca. faldt jeg over en såkaldt Barbeque timian. Den lokale Brugs, købte to stk som jeg har endnu, den ene inde i køkkenvinduet, den anden ude i drivhuset (står pt. i vinterhi i garagen)
Jeg hat desværre ikke haft held med at blomste og dermed hæfte egne frø.

Jeg har ikke kunnet finde den nogle steder siden, hverken som frø eller plante. Nogle sm kan hjælpe, den er undværlig i hjemmelavet whisky sovs ;)

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 31. januar 2012 kl. 7.09

Hej Lise -

Timian kan stiklingeformeres, så du behøver ikke lede efter frø. Og så er du også sikker på, at du får den helt rigtige slags...

www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/krydderurter/to_og_fleraarige/808.html

Mvh
Anja

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 31. januar 2012 kl. 12.39

Hej Anja..
Tak forsinket - da jeg kiggede på planten på billederne slog det mig pludselig at det ikke er en timian men en rosmarin :S Altså en Barbeque Rosmarin.

Kan denne også stiklingeformeres eller må jeg lede videre efter frø?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 31. januar 2012 kl. 14.45

Den kan du også stiklingeformere, ret nemt faktisk, men vent til det er lidt mere forår. :o)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 2. februar 2012 kl. 14.43

Tak Trine... Sikken fryd og lettelse! Har lige taget rosmarinen ind fra garagen, frygter den fryser ihjel men denne kulde vi har nu..

Så formering via stiklinger må være det jeg gør ;-)

Nyt svar til emnet »Hvor finder jeg Barbeque timian frø…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvor finder jeg Barbeque timian frø…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider