Skrevet af: Kasper Nylander, 25. februar 2012 kl. 13.44
Er det nogen som ved hvor man kan købe økologisk frø af sneglebælg, jord- og stenkløver?
Synes virkelig jeg har været de firmaer jeg kende igennem.
Skrevet af: Anja Egeriis, 27. februar 2012 kl. 13.06
Hej Kasper -
har du prøvet forhandlerguiden her på havenyt?
mvh
Anja
Skrevet af: Kasper Nylander, 27. februar 2012 kl. 13.45
Ja har prøvet dem alle, der var ingen af dem der havde økologiske, desto mindre deres søgefunktioner ikke virker og at de gemmer dem virkelig godt. Den eneste jeg kan se har det er plantefrø men de er ikke økologiske.
Skrevet af: Anja Egeriis, 27. februar 2012 kl. 15.04
Jeg kan se, at Nykilde også har alle tre slags, men heller ikke økologiske :(
Måske kunne du bruge den uøkologiske version i år og tage frø selv, så du har din egen produktion fremover? Jeg ved dog ikke, om det er muligt... Måske andre her, der har styr på det?
Skrevet af: Kasper Nylander, 27. februar 2012 kl. 15.38
Jo det kunne man måske.. Er også lidt et princip.. Vil meget nødigt støtte folk der ikke dyrker økologisk.. Det med at lave frø selv kunne være en løsning, hvis jeg kan finde et sted at så hvor de kan få lov at vokse.. Sneglebælg og jordkløver var primært tiltænkt som bunddække under majs, kål mm.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Køb af sneglebælg, Jord- & stenkløver mm