Forum

Kommentarer til »Hvorfor har min kiwi gule bladekanter?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor har min kiwi gule bladekanter? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristina Eriksen, 12. maj 2012 kl. 17.21

Hej,

Nu har jeg fået inkøbt en ca.30 cm kiwiplante, og omplantede den i gødet spagnum (pH 5,6-6,4).
Som du kan se på billedet er dens blade også begyndt at se mærkelige ud.
Jeg vil høre om det med det råd der blev givet, eller hvad du gjorde - for jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre? Det er en selvbestøvende kiwiplante.

På forhånd tak.

Mvh. Kristina

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mia Qvist, 24. august 2012 kl. 9.59

1. kiwier høre til i let grusblandet muldjord.
2. De skal have rigeligt med flydende gødning hele sommerhalvåret.
3. De må ikke tørre 100% ud
4. de skal holdes varm og i næsten direkte sol til let skygge.(har erfaret at efter jeg satte mine udenfor i direkte sol hele dagen, blev de gule blade i kanten og ødelagte lidt, men kan også være sket da jeg havde plantet den om til større potte med Muldjord alene- tror måske der blanding af de 2 ting, da min mindre plante havde det nogenlunde okay uden at være plantet om)

Håber det kan bruges lidt.. det er det jeg har lært i hvertfald :) JEg har selv 2 italienske kiwiplanter dyrket fra Frø'ene af en kiwi :)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanette Rosing, 30. maj 2013 kl. 10.31

Jeg har selv et par kiwier og deres blade ser noget lignende ud efter et blæsevejr. Tror simpelthen det er vinden der ødelægger dem.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 31. maj 2013 kl. 8.43

- den skal plantes ud i jorden op ad en sydvæg - den bliver alt for stor til pottedyrkning -

Nyt svar til emnet »Hvorfor har min kiwi gule bladekanter?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor har min kiwi gule bladekanter?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider