Forum

Kommentarer til »Kan skvalderkål pensles med Roundup?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan skvalderkål pensles med Roundup? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Mottlau, 28. juli 2002 kl. 18.58

Vor gamle have var fyldt med skvalderkål, og da vi flyttede opdagede vi, at der kun var et enkelt sted i den nye have, der rummede skvalderkål... Så jeg gravede skvalderkålen op – med den busk den stod i samt en masse jord, som forsigtigt blev puttet i en stor sæk. Det var ret dybt, skal jeg lige sige!

Denne sommer har jeg med jævne mellemrum kigget godt efter, for at være HELT sikker på at "kålen" har forladt haven. De små rester er blevet fjernet, og nu er der intet tilbage! Een sommer tog det! Og nu er bedet klar til nye planter.

Haven har forresten sten-stier ind mod alle naboer, så uanset hvad der står i hækkene, så kommer der ikke mere skvalderkål eller ander ukrudt herind... :)

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Aage Leth-Madsen, 28. september 2004 kl. 14.55

Besvarelsen om Roundup er helt rigtig undtagen een ting. Hvis Roundup kommer på jorden, vil det nemlig straks binde sig direkte til jordpartiklerne og derefter nedbrydes af jordens mikroorganismer til stoffer der allerede forekommer naturligt i jorden. Der er derfor ingen fare for at det kan "smitte" andre planter eller sive ned til grundvandet.

Nyt svar til emnet »Kan skvalderkål pensles med Roundup?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan skvalderkål pensles med Roundup?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider