Forum

Kommentarer til »Tror I, at der er håb forude for mit kirsebærtræ?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Tror I, at der er håb forude for mit kirsebærtræ? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Hjort Nielsen, 26. april 2004 kl. 21.25

Jeg har et lignende problem også med et ungt Kelleriis kirsebærtræ. Træet blomstrer og sætter bær, som normalt. I starten ser det ud, som de også vokser normalt. Men så går væksten efterhånden i stå og de begynder at tørre ud. Måske bliver der 2–3 bær, der modner.

Sådan er det gået de 2 sidste somre, og tilsvarende med et træ af samme slags før dette.

Hvad kan der gøres for at redde kirsebærtræet? Kræver kelleriistræer særlige forhold? Skal det sprøjtes og i givet fald med hvad og hvornår?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Chr. Rød, 1. juli 2004 kl. 0.02

Jeg var i week-enden på plante skolen, og spurgte om det samme – mit kirsbær træ får mange blomter/bær, men efter noget tid flader bærene af inden de modnes.

de flinke folk gik straks igang med at kigge i bøger, og fandt hurtigt ud af af at "frugt fald" kan skyldes manglende bestøvning – d.v.s. der mangler en "partner" lige i nærhedden, eller også er bierne ikke flitige nok.

man skulle efter sigende kunne teste om dette er tilfældet ved at skære en "nedfalden frugt" over – kærnehuset skulle være tomt, hvis ike blomsten er bestøvet.

så kirsbær kan faktisk sætte frugt, selv om blomsten ikke er bestøvet – de falder bar eaf inden de bliver til noget – smart nok af træet :D

Nyt svar til emnet »Tror I, at der er håb forude for mit kirsebærtræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Tror I, at der er håb forude for mit kirsebærtræ?«

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider