Forum

Kommentarer til »Hvor kan jeg finde mere information om skovhaver?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor kan jeg finde mere information om skovhaver? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Erik Pedersen, 27. april 2004 kl. 16.10

Kære Tonie (og andre der læser dette)

Vi er nogle stykker, som har interesseret os for skovhaver i en del år, som del af den strategi som kaldes ''Permakultur''.

Og den mest umiddelbare erfaring, vi kan videregive, er, at det faktisk ikke er spor nemt at lave en velfungerende skovhave! Problemet er, at træerne ofte fortrænger den ønskede bundvegetation, med mindre der planlægges meget omhyggeligt med gennemtænkte planteafstande og opfølgende pleje. Et andet problem er tilstrækkelig kontrol med ukrudt. Men med grundigt forarbejde kan resultatet til gengæld også blive fantastisk dejligt.

Jeg ville også anbefale Patrick Whitefields bog. Du kan bestille den direkte over nettet fra Permanent Publications i England, eller evt. købe den via vores kontor på Istedgade 79, 1650 Kbh. V. (Vores mail og tlf. er ikke altid lige stabil, så brev er at foretrække). Vi har vistnok stadig nogle stykker til salg.

Derudover kan jeg fortælle, at vi har kontakt med nogle af de svenske forskere ved Alnarp (Sveriges Landbrugs Universitet ved Lund/Malmø), som også arbejder med skovhaver. Vi kan evt. formidle en kontakt, hvis du ønsker.

I England findes desuden et omfattende netværk for skovhave-interesserede, hvor især Martin Crawford ved Agroforestry Research Trust er aktiv som primus motor. Prøv at klikke ind på www.agroforestry.co.uk.

Endelig kan jeg foreslå dig at kontakte ''Den Selvforsynende Landsby'' som står foran at etablere sig på Fyn, på initiativ fra nogle folk, jeg selv var på tur med i 2002, at se på skovhaver i England. Kontakt via hjemmeside: www.selvforsyning.dk.

Held og lykke

Poul Erik Pedersen
Landskabsarkitekt og medlem af Permakultur Danmark

Nyt svar til emnet »Hvor kan jeg finde mere information om skovhaver?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor kan jeg finde mere information om skovhaver?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider