Forum

Kommentarer til »Giv klatrehortensiaen en træstamme«

På denne side finder du kommentarer til teksten Giv klatrehortensiaen en træstamme. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Lindberg, 2. september 2012 kl. 22.17

En træstamme virker så sikker. Jeg havde en lærk med en diameter på ca. 35 til 40 cm, den var blevet for stor, så jeg skar den ned og fjernede det meste af grenene. Den plantede jeg en skovranke altså klematis op ad, og den gav et blomsterhav hvert år, ja mere end 15 år tror jeg. Her i sommer skete det så, stammen kunne ikke klare det mere, den begyndte stille og rolig at lægge sig, og da den i løbet af en uges tid nåede de 45 grader, syntes jeg det var på tide at gå i aktion, men gammel blev den da, og højden må have været op mod 5 til 6 meter.
Iøvrigt har jeg haft klatrehortensie siden 1966, og de 5 gange vi har flyttet, har jeg hver gang haft en aflægger med.
I vort nuværende hus har vi boet siden 1985, og her står den i forhaven, ikke langt fra fortovet. I begyndelsen fik den en trykimpreneret 3 gange 3 tommer stolpe, men den blev jo også træt af at være stolpe, så den blev fjernet, men klatrehortensien står stadig som et lille træ på en enkelt stamme som nok er en 7 til 8 cm i diameter. Og den er altid skøn at se på, havde den ikke været det, ville den nok ikke være blevet over 50 år i min varetægt.
Hej til alle fra Flemming!

Nyt svar til emnet »Giv klatrehortensiaen en træstamme«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Giv klatrehortensiaen en træstamme«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider