Forum

Kommentarer til »Matrem«

På denne side finder du kommentarer til teksten Matrem. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 19. september 2012 kl. 0.36

Har du billeder af de nævnte fyldte sorter af matrem eller af den gulbladede matrem, vil vi på Havenyt.dk være meget interesserede i at få lov til at bruge dem til den ny artikel om Matrem.

Du kan sende evt. billeder til mig på redaktionen@havenyt.dk

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Sørensen, 25. oktober 2013 kl. 14.09

For nyligt hørte jeg fra et haveprogram på TV2Nord, at matrem kan bruges til at bekæmpe spindemider med! Eller holde dem borte. Ganske enkelt ved at plante dem sammen med / tæt på angrebne planter, eller ved at findele matrem og drysse det på jorden. Nogen der kan be- eller afkræfte dette? Det lyder næsten for godt til at være sandt...

Jeg døjer RIGTIG meget med spindemider i mine citrustræer - og jeg synes, det er temmelig dyrt at indkøbe rovmider. Det har jeg gjort én gang uden held - muligvis fordi jeg ikke var vaks nok til at spotte spindemidearten, der skulle udryddes. Så jeg har klaret mig igennem med hjemmelavet insektsæbe, som dog er en hård omgang for planten hver gang, synes jeg, ligesom det jo er et ret stort arbejde. Jeg havde egentlig besluttet, at jeg som sidste forsøg ville prøve med rovtæger, da de dels skulle spænde over flere foderemner, dels også meget lettere kan ses med det blotte øje. MEN - kan matrem klare sagerne som påstået i TV-udsendelsen, er det så langt at foretrække, synes jeg.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 29. juni 2015 kl. 10.27

Matrem bruges også imellem roser mod lus......så det kan godt passe.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stine Sulbæk, 17. april 2017 kl. 21.06

Jeg har denne mantrem - er der nogen der ved hvad den hedder? Pf tak for svar :-)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stine Sulbæk, 17. april 2017 kl. 21.06

Der er lige et billede mere hvor den er helt udsprunget :-)

Nyt svar til emnet »Matrem«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Matrem«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider