Forum

Kommentarer til »Hvad var det for et rødt æble, jeg fik som barn?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad var det for et rødt æble, jeg fik som barn? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 27. september 2012 kl. 12.52

Kan det måske være "Karin Schneider" det er et meget mørk rødt æble, der ligner "Ingrid Marie" meget, bortset fra den mørkere farve og den fladere form, derfor kaldes den også mørkerød I.M. Måske " Spartan" der var meget fremme fra sidst i tresserne, den får røde eller rødbrune æbler. Henry G.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 27. september 2012 kl. 21.32

Da jeg var barn, havde vi æbletræ, hvis æbler var meget røde, frugtkødet hvidt og meget sprødt. Æberne var også søde og saftige. De var modne i oktober, vist bedst efter let frost. Jeg tror, de hed Lobo.

Mvh. Marie Louise

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 28. september 2012 kl. 17.57

Lobo har jeg, så du kan godt få en podekvist når tid er til at du vil pode.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 28. september 2012 kl. 23.06

Et godt rødt æble er også rød Cox`s Pomona

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 29. september 2012 kl. 23.11

Spørgeren skriver, at det var et meget sent æble, så det kan ikke være Lobo, som er modent midt på efteråret.

Hilsen Karna

Nyt svar til emnet »Hvad var det for et rødt æble, jeg fik som barn?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad var det for et rødt æble, jeg fik som barn?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider