Forum

Kommentarer til »Hvordan frostbeskytter vi rosmarin i store krukker?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan frostbeskytter vi rosmarin i store krukker? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Holm, 22. november 2012 kl. 10.09

Tak for svaret, men jeg må lige spørge igen.
Det er sådan, at krukkerne står i gården i et etagebyggeri, og der er ingen adgang til fri jord. Jeg ved godt, at planterne ikke bare skal dækkes helt. Jeg forestillede mig at bygge kasser rundt om krukken, - ikke planten, - og derefterlægge gran over jorden OG midlertidigt pakke planten ind i bobleplast som værn i lange perioder med barfrost, - og selvfølgelig se til dem hver dag.
Kunne det lade sig gøre?
Den anden mulighed er at stille dem højt lige under vinduet i cykelkælderen, bygge en høj hylde til dem, -men det er stadig ikke så meget lys, de kan få der.
Sidste løsning er altså at sætte dem i vinduerne i opgangen, men de nye krukker er så store, at jeg tvivler på, at de kan stå sikkert.
Hvad er den bedste løsning under de forhold?
Blå blomster har jeg nu kun set på salvien.

Med venlig hilsen,
Mette Holm

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sten Porse, 22. november 2012 kl. 19.12

@Mette
Af de muligheder, du nævner, er den første så langt den bedste, men jeg vil gerne fastholde, at det kun nytter noget, hvis vinteren bliver mild. Hård frost vil slå planterne ihjel - trods alle anstrengelser.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Holm, 22. november 2012 kl. 19.44

Nå, men så vil jeg holde øje med frosten og sætte dem højt i cykelkælderen, hvis de ikke kan være i vinduerne.
Mange tak for svaret.

Med venlig hilsen,
Mette Holm

Nyt svar til emnet »Hvordan frostbeskytter vi rosmarin i store krukker?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan frostbeskytter vi rosmarin i store krukker?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider