Forum

Kommentarer til »Hvor kan jeg købe et granatæbletræ?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor kan jeg købe et granatæbletræ? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Petersen, 15. januar 2013 kl. 15.04

Man kan også så kernerne fra et friskt granatæble.
Jeg gjorde det for et par år siden, og har nu en busk der er ca 75x75 cm.Den står i en stor krukke, og er i dag taget ind i en kold gang, stod i drivhuset.
Jeg vil tro at man skal købe sig til et hvis man vil ha' et decideret træ...grenene er mange og tynde på mit eksemplar.
Jeg har en kollega, der har et granatæbletræ fra Palæstina i sin have. Det har indtil videre overlevet de kolde vintre.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jantina Pedersen, 9. maj 2013 kl. 11.52

jeg har for mange år siden sået frø fra granatæbler fra grækenland, det lille træ der kom ud af det stod i mange år i mit drivhus, plantet i ganske almindelig dansk muld. Der kom bare aldrig blomster på.
Frøene er nemme at så, jeg trykker dem bare ned ved siden af en plante som jeg har stående i vindueskarmen, og i løbet af en fjorten dage vrimler de frem.
Men vil man have et træ, så kan man købe dem i Tyskland, www.flora-toskana.de, de koster fra 24 euro og opefter, afhængig af størrelsen.

Nyt svar til emnet »Hvor kan jeg købe et granatæbletræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor kan jeg købe et granatæbletræ?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider