Forum

Kommentarer til »Beskæring af roser i foråret«

På denne side finder du kommentarer til teksten Beskæring af roser i foråret. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nisha, 19. maj 2004 kl. 12.51

Det er svært at forstå. og i skal skrive meget mere om roser, hvis an har en opgave om roser, hjælper denne her ikke forfærdelig meget! så i burde have mere om blomster og ting som roser. men ellers er det ok. :) bare lidt mere

2 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Preben Jensen, 7. april 2005 kl. 15.04

Jeg har læst om jers råd vedr. beskæring. Er der forskel på, om man skal beskære lave roser og slyngroser?

3 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margit Kragh, 23. juli 2005 kl. 15.17

Hvorfor blomstre mine engelske roser ikke flere gange. Når de første blomster er væk og jeg har klippet de gamle knopper af, kommer der ikke nye blomster. Planterne ser meget pjuskede og nøgne ud. Der er gødet efter forskrifterne.

4 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Astrid Moltved, 28. august 2006 kl. 7.30

Hvornår er det bedst at flytte roser? Jeg var nødt til at flytte en rose i slutningen af maj eller begyndelsen af juni i år, alle de skud og blade den allerede havde lavet visnede. Jeg beskar den, da jeg var sikker på skuddene var døde en gang i juli. Og vupti skød den igen og står nu med få fine roser. MEN der er nok en årsstid det er bedre at flytte hele planten på, hvornår er det? Jeg skal nemlig have flyttet to andre rosenplanter.

5 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 28. august 2006 kl. 9.34

Oktober er altid den bedste måned at flytte roser og også at plante nye roser i.

Helle – www.helleshave.dk

6 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Signe, 28. september 2006 kl. 8.49

Der skal stå mere om roser og andre

7 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Johnsen, 3. februar 2007 kl. 13.43

Hvad er Jeres råd efter en vinter som denne? Roserne har ikke trukket sig tilbage, men skyder og skyder. Hvornår skal der så beskæres?

Man får jo lyst til at gå i haven i februar...

8 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 3. februar 2007 kl. 17.26

Mit råd er at holde fingre og saks langt væk fra roserne. Der kan stadig nå at komme længerevarende frost og sne i februar og marts, og sen frost er allerværst for planterne.

9 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 4. februar 2007 kl. 22.08

Roser må ikke beskæres før sidst i april. håp

10 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Emma Huus, 15. maj 2007 kl. 22.31

Beskæring af slyngroser. Mine er "bare" over en meter op...

11 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Hjortstrøm, 12. februar 2008 kl. 11.18

Vore roser er blevet alt for store, og jeg kunne godt tænke mig at beskære dem allerede her i februar.

Jeg ved godt, at det er bedst at beskære, når frosten ikke kommer mere, så de nye skud ikke bliver "svedet" af frosten, men hvad sker der ved at fjerne halvdelen ca. nu?

Venlig hilsen
Jørgen Hjortstrøm
Toftefaldet 1
8400 Ebeltoft

12 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 15. februar 2008 kl. 23.59

Hvis vi får en lang periode med frost, kan dine roser fryse så meget tilbage af de dør. Vent til april. Rosenfolk siger Dronningens fødseldag, omkring det tidspunkt er der ikke fare for så meget nattefrost.

Helle – www.helleshave.dk

13 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Guri, 17. april 2009 kl. 17.58

Er ret ny i haven, og elsker roser. Så vidt jeg forstår kan man klippe/beskære roserne nu. Har nogle roser i haven, om er begyndt at få blade. 1) Skal jeg bare klippe disse (umiddelbart) gode grene lidt ned? 2) Hvor meget vokser de igen. Er det sådan at de spirer op i stor hastighed?

14 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 17. april 2009 kl. 21.17

Hej Gurli.

Når du nu elsker roser vil jeg anbefale dig at købe/låne en bog om roser. Der findes flere typer roser og de beskæres ikke på samme måde, så det vil være kedeligt hvis du klipper dem forkert.

15 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Walther Christensen, 12. august 2009 kl. 12.36

Hej
Hvordan ser jeg forskeld på vildskud og alm. skud?

i august måned.

16 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Nyegaard, 2. marts 2020 kl. 10.40

Hvis man ikke selv har tiden til at gå i haven, som jeg, så kan man på forskellige hjemmesider for havehjælp og handymænd finde hjælp til havearbejde - i alle former.

Redigeret af administrator 15. april 2020 kl. 20.29. Link til firmaside fra S. Nyegaard, der arbejder på et online marketingbureau, er fjernet af redaktionen.

17 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. marts 2020 kl. 17.37

Hov det var vist spam, selvom det sikkert er en god hjemmeside til gavn for mange..

18 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Nyegaard, 10. marts 2020 kl. 13.41

Beklager hvis det blev opfattet sådan. Det er det nu ikke.
MVH S.N :-)

Nyt svar til emnet »Beskæring af roser i foråret«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Beskæring af roser i foråret«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider