Forum

Kommentarer til »Hvordan får vi bugt med myrerne?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan får vi bugt med myrerne? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mie Andersen, 29. maj 2004 kl. 22.13

Vi har et væld af myrer på teressen og havegange. Jeg giver dem en gang kogende vand. Det løser stort set problemet. Jeg har også gjort det med store tuer i græsplænen, der naturligvis heller ikke kunne tåle det. Men græs er jo som bekendt hårdfør, så i løbet af somren, var de kedelige gule pletter erstattet af græs igen. Kogende vand er billigt og skader ikke miljøet.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mai-Britt Rasmussen, 21. juni 2007 kl. 15.41

Hej.

Jeg mar en million myrer i min eller's, så fine have. Men jeg er ikke bruger af gift, så jeg bruger alm. opvasksæbe. Lidt sæbe ned i hullerne kan holde dem væk. Det skal gøres nogle ganger, men det er det værd.

Hilsen bamseline

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 21. juni 2007 kl. 19.53

Kære Mie og Mai-Britt.

Nu skal I altså passe på med at fordrive Jeres myrer ud til alle sider for så vil naboerne også spørge om al verdens ting, hvor deres myrer kommer fra – og hvordan de overlistes og fordrives fra deres have, terasse etc.

Det er nøjagtigt det samme der gentager sig hele tiden. Følg med i Vores hyggelige debatter her i forummet. Alt har næsten været foreslået om dit og dat. Især myrer og katte.

Forkæld Jeres myrer med lidt sammenblandet flormelilis og enten kartofflemel eller bagepulver. Myrerne bliver hjemme og passer på at andre ikke kommer og spiser deres spisekammers gemme, eller også foræder de sig selv i lækkerierne. Lidt kryptisk formuleret. håp

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Nielsen, 28. juni 2008 kl. 10.09

Min datter har et hus med to små børn + hund,
problemet er at det vrimler med myrer over det
hele inde huset og kan ikke sætte gift eller sprøjte for dem?

Med venlig Hilsen Bent

Nyt svar til emnet »Hvordan får vi bugt med myrerne?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan får vi bugt med myrerne?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider