Forum

Kommentarer til »Plant en fuglevenlig have«

På denne side finder du kommentarer til teksten Plant en fuglevenlig have. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 11. oktober 2004 kl. 16.34

Vedr. rengøring af redekasserne:
Vi plejer at vente til foråret fordi vi hver eftermiddag ser både spurve og mejser gå til ro i kasserne hele vinteren igennem ved samme tid. (Vi har 5 stk. tæt på huset).

Mon ikke redematerialet giver dem varme til de kolde nætter eller er det bedre at tømme/rengøre kasserne allerede inden vinteren?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen M.Pedersen, 20. oktober 2004 kl. 14.15

Min have er ret fuglevenlig,men hvad med pindsvin, når der kommer frost? jeg ser af og til et pindsvin som vel kommer på gennemgang i min have?

Efter henvendelse til "pindsvinevennen" fik jeg rådet at lægge kattekillingfoder ud.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 20. oktober 2004 kl. 22.46

Hej Karen.

Jeg tror jeg ville passe på med at lægge killingefoder ud for det tiltrækker jo desværre også rotter.

MVH
Karin Petersen

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 21. oktober 2004 kl. 7.10

Problemet med Rotter er ikke at de er der,(for det er de, selv om vi ikke ser dem) men at vores boliger er i en sådan stand at rotterne kan komme ind.

Om sommeren servere vi kattenes mad udendørs, derved kommer både solsorten og pindsvinet helt hen til døren for at spise resterne.Endnu er der ikke fanget fugle på denne måde, men med killinger kommer det vel.

Jeg så i fjernsynet i sidste uge hvordan nogle havde lavet pindsvineboliger i deres have, så de kunne overvintre der.

Hilsen Helle-Sofie

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Merke, 22. august 2007 kl. 8.28

Vi har en sjov "bande" af ca. 30 gråspurve, som holder til i vores gamle hvidtjørnehæk med enkeltstående hvidtjørnetræer. Fuglene kan gemme sig, bygge reder og finde føde i tjørnen. I fjor var der ca. 12 spurve, så flokken vokser. Jeg har i år opdaget, at gråspurvene også æder kålsommerfuglelarver – vore kålvækster i køkkenhaven er fuldstændig fri for larver!

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L J., 27. oktober 2011 kl. 6.10

Karen, du mener vel katte-tørfoder?

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: René R., 30. november 2015 kl. 16.40

Humlevænget/Brønshøj/rækkehus
Vi har haft meget glæde af pindsvinebesøg hver aften ved 21-tiden til 22-23- tiden.
I 2013 havde vi fået at vide, at avokado var pindsvinenes livret. Nogle gange havde 4 pindsvin samtidig på terassen, så vi brugte ofte et par avokadoer om dagen.

I 2015 blev vi frarådet at give avokadoer, da det kunne give tynd mave og måske andre problemer.
Vi gik over til killingefoder, som pindsvine spiste fint.
Da vi for det meste iagttog dyrene, tilpassede vi det, så der blev spist op.
Derfor ingen rotteproblemer!

Nyt svar til emnet »Plant en fuglevenlig have«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Plant en fuglevenlig have«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider