Forum

Kommentarer til »Kan dræbersnegleæg være gullige?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan dræbersnegleæg være gullige? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete H., 20. august 2013 kl. 10.48

har netop selv 19.8.13 fundet urtepotte, hvor der i mellemrum mellem jord og potte var en lille bunke af gullige æg (som fiskepiller). Da jeg et par gange om ugen sætter planten i vand med eller uden potte, ved jeg, at de er lagt inden for de sidste par dage. Det er altså ikke gødning. Men hvilken snegl har lagt dem?

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene E.A., 19. maj 2016 kl. 17.53

Jeg har fundet de selvsamme æg i et par urtepotter. Jeg tror ikke på gødningsteorien, da de er flydende indeni. Men det kan måske være æg fra mellemstore havesnegle. Jeg har fundet dette link til en bestemmelsesnøgle for snegleæg:

naturstyrelsen.dk/naturbeskyttelse/artsleksikon/dyr/bloeddyr/snegle/iberisk-skovsnegl/bestemmelsesnoegle-til-snegleaeg/

Vh Lene

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 19. maj 2016 kl. 19.54

Hej Lene. De langtidsvirkende gødningsperler planteskolerne bruger bliver netop flydende inden i efterhånden som gødningen opløses. Det er derfor man så let kan forveksle dem med snegleæg.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 19. maj 2016 kl. 21.08

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Jensen, 3. juli 2018 kl. 15.43

Jeg har købt en Skabiosa i Aldi og fandt tilfældigvis nogle små gule runde kugler som ligner dem jeg tidligere har fundet i min kompost. Velvidende at det kan være gødning pillede jeg dem dog af i fald det er snegleæg. Fint om producenten ændrer farven på gødningskuglerne til pink, så man sikrer sig, at det ikke er snegleæg.

Nyt svar til emnet »Kan dræbersnegleæg være gullige?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan dræbersnegleæg være gullige?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider