Forum

Kommentarer til »Er æblerne med det røde indre paradisæbler?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er æblerne med det røde indre paradisæbler? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benny Andersen, 2. september 2013 kl. 22.19

Hej Villy
Tak for dit svar.
Kan oplyse at æblerne er mellem 3,5 - 5 cm.
Mvh.
Benny Andersen

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette Hall, 3. september 2013 kl. 11.44

Min lokale planteskole (Magtenbølle på Fyn) havde for et par år siden taget nogle æbletræer hjem fra en svensk kollega. De kaldte det "svensk vinæble". Jeg købte et lille træ dengang. Det har røde blade, pink blomster og helt mørkerøde gennemfarvede æbler. Æblerne bliver ikke store, men er ikke paradisæbler.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 3. september 2013 kl. 18.22

Til Henriette

I mit svar til spørgeren beskriver jeg paradisæbler (crabapples) som æbler under 5 cm, der er den internationale beskrivelse af, hvad der er paradisæbler. Google kender kun til svensk vinæble fra din blog, så mon ikke der er tale om en fejl. Den svenske pomologi bruger ordet vinæble om en sort, som absolut ikke er rød i kødet. Jeg tror der har været tale et uofficielt salgsnavn.

Paradisæbler kan også være små æbler, der er meget velsmagende direkte fra træet. Jeg har et par typer af paradisæbler med gennemfarvede røde frugter, som har en behagelig sødligsur, krydret smag.

Nyt svar til emnet »Er æblerne med det røde indre paradisæbler?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er æblerne med det røde indre paradisæbler?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider