Forum

Kommentarer til »Hvornår skal nerie beskæres?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvornår skal nerie beskæres? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Christensen, 8. september 2013 kl. 8.42

Jeg har tre store flotte nerie de er imellem 150 og 200 cm
høje. De har stået fuld af blomster i år. Mit spørgsmål er skal jeg nipe de visne blomster af eller skal de selv falde af, der er de lange stængler hvor blomsterne sidder på skal de blive siddende
Jeg håber på et svar, på forhånd tak
venlig hilsen Villy Christensen

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Krautwald, 14. oktober 2013 kl. 16.41

Kun store uhåndterlige planter beskæres, nerien sætter knopper på forrige års skud

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. oktober 2013 kl. 19.08

Jeg læste en gang, at man kunne beskære 1/3 af grenene kraftigt hvert år, og det fungerer fint for mine planter. De bliver tættere og mindre ranglede og har masser af blomster :)

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Krautwald, 14. oktober 2013 kl. 19.46

Det har jeg ikke prøvet, men nogle af mine venner gør det også. Jeg har kun læst mig til min viden, og det kan jeg da forsøge at gøre i år, for de bliver så store.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna-Margrethe Christensen, 27. september 2021 kl. 11.49

Kan man klippe dem ned her om efteråret, inden de skal ind ?

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 27. september 2021 kl. 22.40

Hej Anne.

Jeg ville ikke anbefale dig at skærer den ned om efteråret, da den ikke vokser og dermed har mulighed for at lukke sårene, der vil komme efter en beskæring. Vent derfor til foråret når den er i vækst

Hvis du absolut vil beskærer den skal du max tage 1/3 af de gamle grene så du bevarer de skud, der sætter blomster. Men dette kan du også gøre til foråret

Nyt svar til emnet »Hvornår skal nerie beskæres?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvornår skal nerie beskæres?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider