Forum

Kommentarer til »Hvorfor vandrer spindemiderne i flok?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor vandrer spindemiderne i flok? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 25. oktober 2013 kl. 13.38

Jeg synes, at din iagttagelse er et eksempel på bare én af de spændende ting, som vi kan opleve i haven.

Da jeg ikke selv kan finde et svar og gerne vil kende dette, har jeg gentaget spørgsmålet til en sand ekspert, nemlig www.bioproduction.dk/

Her svarer Erik:

Alle mider og insekter (og dyr for den sags skyld) begynder at vandre, når foderet slipper op, og når de bliver for crowded, altså for mange på samme sted.
Så det du ser er en simpel ”lad os komme videre til nye og bedre planter= fødemuligheder”.

Det samme gør rovmiderne der æder spindemiderne.

Så der er mere tilfældig ”udvandring” da de ikke kan koordinere deres vandring, og vælger ofte at gå op og falder derfor ned.

Erik

Ja, så simpelt kan det være, når bare man ved det :-D

Nyt svar til emnet »Hvorfor vandrer spindemiderne i flok?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor vandrer spindemiderne i flok?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider