Forum

Kommentarer til »Hvad gør jeg ved en ligusterhæk væltet delvis i storm?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad gør jeg ved en ligusterhæk væltet delvis i storm? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Mussmann, 31. oktober 2013 kl. 11.10

Mange tak, det vil jeg forsøge i weekenden.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 5. november 2013 kl. 12.51

Hej Martin
Sten Porse´s vejledning er den rigtigste og bedste, men også et puslearbejde (hestearbejde), som han selv skriver. Jeg har prøvet det efter at en meget tyk gren engang væltede ned over min hæk.
Bemærk at han skriver, at hækken skal være 50 cm til hver side ud fra hovedstammen forneden, d.v.s. 1 meter i total bredde nederst. Jeg kan tvivle på, at din hæk er så bred dernede, for mange lignende hække er købt fra (billige)planter, der ikke var forgrenede nok fra starten, og så får man høje, smalle hække, der er lige brede hele vejen op. Ofte er de endda skåret lige over foroven med skarpe kanter, hvilket gør dem sarte overfor snetryk, som nok er det, der har væltet din hæk sidste år. Det er derfor vigtigt at klippe den i kegleform, som Porse´s forslag jo er.
Det kan være en hjælp under arbejdet at bruge nogle af de grønne jerndragere fra Silvan som støtte; de kan fjernes, når arbejdet er gjort og bruges til opbinding andre steder næste år, for hækken skal helst kunne stå selv; skær ikke noget af, før de kraftigste grene er viklet ind og opad, da kan du bedre se de svage strittere, der skæres af efter anvisningen. - God held med arbejdet, det er det værd. Håber vejret er med dig. - Og giv den gerne kompost næste forår.
Hilsen Clara

Nyt svar til emnet »Hvad gør jeg ved en ligusterhæk væltet delvis i storm?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad gør jeg ved en ligusterhæk væltet delvis i storm?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider