Forum

Kommentarer til »Slip af med skvalderkål og snerler«

På denne side finder du kommentarer til teksten Slip af med skvalderkål og snerler. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 22. november 2013 kl. 0.33

Jeg tror ikke det er nødvendigt at fjerne bladene flere gange om ugen. Det gælder om at få planten til at bruge en masse energi til at producere blade, og den bruger mere energi til at producere bladene, end den kan opsamle fra bladene, mens de er i vækst. Jeg vil tro, at en gang om ugen er nok. Derimod er det vigtigt, at man er fuldstændig konsekvent med at fjerne bladene med jævne mellemrum - og det er her, det går galt, når jeg forsøger at bruge metoden. Jeg beundrer dem, der kan gennemføre det.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Møller, 1. juli 2014 kl. 10.39

Ja de skvalderkål...
Jeg overtog haven i fjor og startede med at fjerne skvalderkål og disses rødder i en planteskovls dybde. der blev ca en trailerfuld. resten af sæsonen fjernede jeg nytilkommere ved kultivering. I år kan jeg med nød og næppe samle en spandfuld hele hækken rundt, men det var et hestearbejde sidste år, som dog har lønnet sig. Snerlerne i hækken døjer jeg stadig med. Men jeg tror det er vejen, ned på knæ og op med skidtet

Nyt svar til emnet »Slip af med skvalderkål og snerler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Slip af med skvalderkål og snerler«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider