Forum

Kommentarer til »Hvilken sort er det meget mørkerøde æble?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvilken sort er det meget mørkerøde æble? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilian Andersen, 26. november 2013 kl. 19.39

Ja det kunne godt være Karin Schneider, ud fra beskrivelsen, men de mangler jo det røde "kød" og skallen er jo heller ikke så mørk/næsten sorte som vores. Og det kan altså bruges på samme måde i madlavningen som Ingrid Marie, og gemmes længe.

2 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margit Kjær Pedersen, 27. november 2013 kl. 20.58

Jeg kan desværre ikke set et foto af billedet, men er æblet rødt indeni tænker jeg mere på Discovery æblet - det er også mere sødt end Ingrid Marie

3 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilian Andersen, 27. november 2013 kl. 22.04

Jeg tror bestemt ikke det er Discovery, for dem kende jeg..Jeg har da eller oploadet et billede, men jeg gør det lige igen.

4 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margit Kjær Pedersen, 27. november 2013 kl. 22.33

Nej den skal er alt for mørk til et Dicovery.

5 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilian Andersen, 27. november 2013 kl. 22.43

Ja det er jo det.

6 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 27. november 2013 kl. 23.24

Hej Lillian

Jeg havde glemt at sætte dit billede ind i spørgsmålet - det har jeg rettet op på nu.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

7 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 27. november 2013 kl. 23.30

Jeg tro stadig det er Karin Schneider. Jeg har sorten i min have, og de kan blive meget mørke. Især i år var det mange meget mørkerøde - se foto. Jeg har dog ikke fundet nogle med rødt indre i år, men det forekommer nogle år.

Hilsen Karna

8 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 27. november 2013 kl. 23.38

Det ligner rigtig meget LOBO, både indvendigt og udvendigt,det er et meget stort og sødt æble. Henry G.

9 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margit Kjær Pedersen, 28. november 2013 kl. 0.11

Du har nok ret i at det er Karen Schneider - eller det som også er en Rød Ingrid Marie - læs mere her www.sonneruplund.dk/0%20html/Ingrid%20Marie.html

10 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilian Andersen, 28. november 2013 kl. 0.49

Nej det er ikke Lobo, dem kender jeg også, æblene liber set ikke så store.

11 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilian Andersen, 28. november 2013 kl. 0.56

Ja det er sikkert Karin Schneider, jeg kom i tanker om at min mor havde fået nogen med hjem et år, og ringede til hende, hun sæsonarbejdede engang i en del år, hos en gartner, der havde nogle store plantager. De er også specielt mørke i år, nogen år er de lysere og der er ikke så meget rødt indeni, vi har jo også haft rigtig meget sol i år, tror det er derfor. Så jeg stopper søgningen her . Tak for hjælpen.

12 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 28. november 2013 kl. 20.35

For mange år siden købte min nabo og jeg samtidig hver sit Ingrid Marie æbletræ på samme planteskole. Naboens æbler er næsten sorte og sødere end mine, men holdbarheden er meget kortere. Hans træ er aldrig er blevet beskåret så æblerne får ikke meget sol.
Mine æbler er meget lysere og træet er blevet beskåret hvert år så frugterne får sol nok.
Er mit æbletræ så Ingrid Marie eller Karin Schneider.
Det er naboens æbler til højre.

13 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 28. november 2013 kl. 21.11

Til Mogens
Dit æble er Ingrid Marie og det til højre er Karin Schneider.

14 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Vedel, 1. april 2014 kl. 9.45

Jeg har tilsvarende i min have og har altid opfattet det som et "Spartan" æble. Vistnok en krydsning mellem McIntosh og Ingrid Marie

15 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 1. april 2014 kl. 21.56

Spartan lidt mere aflangt i faconen og glat i skrællen end "Ingrid Marierne" (kan poleres næsten spejlblankt) og så smager det ganske anderledes end disse, "bolcheæbler" kaldte vi dem, da jeg var barn, et sødt æble, som efter ret kort tid udvikler en kedelig fad smag....

Nyt svar til emnet »Hvilken sort er det meget mørkerøde æble?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvilken sort er det meget mørkerøde æble?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider