Forum

Kommentarer til »Kompostorme og vinterkulde«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kompostorme og vinterkulde. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Aagerup, 18. december 2013 kl. 7.15

Det er første vinter, jeg har en humus/kompostbeholder leveret gratis af kommunen(København). Der fulgte en 'ormeelevator' med, et rør med huller og fyldt med skumgummidimser. Det er går 80-100cm ned i jorden og så op gennem hele beholderen. Der står, at ormene så kravler gennem denne og ned i frostfri dybde, men om det virker, ved jeg så ikke helt endnu. Det lyder da smart. Min søn griner stadig af ordet 'ormeelevator', der kører nok en indre Disneyfilm:-)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 18. december 2013 kl. 18.51

Hej Lene

Kompostormene går ikke ned i 1 m dybde, men har du andre orme i komposten, kan de bruge elevatoren til at komme ned i jorden i vinterperioden.

Jeg bruger ikke ormeelevatoren, da jeg kun har kompostorm i beholderen. Den var i vejen, når jeg ville give lidt luft til kompostmaterialet ved at løfte lidt op i det. Det gør jeg kun i tøvejrsperioder. Hvis man tilfører nok strøelse, er det ikke nødvendigt at lufte komposten - eller i hvert fald sjældent.

Mange hilsener
Karna

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jannik Sinding, 26. august 2015 kl. 23.09

Hej.

Hvad gør man af ormene når man skal bruge komposten???

dør de naturligt eller flytter de sig når man tømmer kompostbeholderen.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 27. august 2015 kl. 12.56

De ryger med ud på jorden, og må selv finde tilbage til et egnet tilholdssted.
Du kan med fordel undlade at tømme beholderen helt, eller samle orm ind og lægge dem tilbage i beholderen med ny kompost.

Nyt svar til emnet »Kompostorme og vinterkulde«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kompostorme og vinterkulde«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider