Forum

Kommentarer til »Brug en dunk til punktvanding«

På denne side finder du kommentarer til teksten Brug en dunk til punktvanding. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Solveig Christiansen, 28. juni 2004 kl. 18.04

Hej

jeg har godt nok ikke brugt dunke men spande. I sommeren 92 (forfærdelig varmt længe) skulle vi flytte og mine roser skulle selvfølgelig med. men at flytte roser til 1. juni i en knastør jord er sin sag.

Bedet blev gennemvandet, roserne klippet ned og sat.

Spande med et hul i bunden (varm stoppenål) sat på et par fliser så der var frit løb, 5–10 l med mellemrum. Alle roserne overlevede og så vidt jeg husker nåede nogle at blomstre.

ideen er er senere givet videre, det ser godt nok lidt sjovt ud med spandene i haven men planterne overlever og du sparer en masse vand, vandingen passer sig selv, frem for alt du vander ikke alt andet uvæsentligt.

Jeg kan kun anbefale løsningen.

MVH

solveig

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Grøn, 29. juni 2004 kl. 11.00

Jeg bruger både spande og dunke til drypvanding, men endnu mere effektivt er at man tager en plastikflaske f.eks. en fun eller cider flaske afh. af plantens størrelse og skærer bunden af og tager proppen af. Den graves ned ved roden, så den kun har bunden opad og i den fylder man så vand en eller to gange om dagen i tørre perioder. Det virker og sætter man dem i kan man enten lade dem stå vinteren over eller bare sætte dem i hvert forår inden bladene kommer på¨Når først planterne har blade ses de ikke og kan sågar være svære at finde. Der går der heller ingen vand til spilde.

Mvh Karin Grøn

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Munk, 14. oktober 2008 kl. 17.55

Spande er da sikkert en OK løsning og systemet er jo det samme. Men dunkene er gratis!

Nyt svar til emnet »Brug en dunk til punktvanding«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Brug en dunk til punktvanding«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider