Forum

Kommentarer til »Kan jeg dyrke asparges i højbed?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan jeg dyrke asparges i højbed? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi H., 29. januar 2014 kl. 15.04

Hej

Vi har dyrket asparges i højbede i 4 år nu. Højbedet er som dit ½ meter høj. Vi har brugt ganske almindelig spaghnum fra Pindstrup og det fungerer fint. Udbyttet kunne måske være større, men vi er helt tilfredse. Vi har blandet lidt sand i, men ellers bliver det bed passet som resten af køkkenhaven.

Jeg kan godt læse ovenover, at vi gør det HELT forkert, men det ved vores asparges åbenbart ikke. Husk at du ikke må høste af dine asparges det første år :-)

Held og lykke med det.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 3. februar 2014 kl. 15.57

Og jeg gør det åbenbart endnu mere forkert, for jeg har mine asparges i ganske almindelig havejord i et ganske almindeligt bed. Men det går nu meget godt alligevel.

Nyt svar til emnet »Kan jeg dyrke asparges i højbed?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan jeg dyrke asparges i højbed?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider