Forum

Kommentarer til »Kun få spirende hvidløg – kan man nå at sætte nye?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kun få spirende hvidløg – kan man nå at sætte nye? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 19. februar 2014 kl. 20.10

Har netop i går lagt nogle røde italienske, som er købt hos Bjarnes frø & planter.

Har flere steder læst, at man ikke f.eks. skal opbevare i køleskab, da der ødelægger hvidløgene. Kan dog blive i tvivl om, at der kommer en vedvarende periode med temperatur under 8 grader.

Burde måske alligevel have lagt dem i grøntsagsskuffen en periode, før de blev sat?

Hvad mener redaktionen?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 19. februar 2014 kl. 20.13

Jordtemperaturen er lige nu ca. 4° - så bare i jorden med dem. Så går det fint.

www.landbrugsinfo.dk/Planteavl/Vejret/Sider/PL_Jordtemperatur.aspx

Hilsen Karna

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 19. februar 2014 kl. 20.21

Tak, Karna, glemmer nogen gange at jordtemperaturen er helt anderledes end lufttemperaturen. Jeg krydser fingre for, at disse røde italienske bliver pæne i størrelsen, da jeg gerne vil have nogle, der måske er lidt mindre end de røde estiske. Dem har jeg sat i oktober, og de har fine toppe.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 24. februar 2014 kl. 9.56

Nu d.24 februar er mine først lige begyndt at vise spidsen i jord overfladen - så mon ikke dine kommer?

Nyt svar til emnet »Kun få spirende hvidløg – kan man nå at sætte nye?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kun få spirende hvidløg – kan man nå at sætte nye?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider