Forum

Kommentarer til »Dyrkning af roser på friland«

På denne side finder du kommentarer til teksten Dyrkning af roser på friland. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kurt Forslund, 5. juli 2004 kl. 7.37

Hvilke typer er hurtigtvoksende sydlige sorter?

Hvilke er specielt udsat for meldug og lignende?

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Dresbøll, 6. juli 2004 kl. 16.38

Min absolutte favorit er Ghislaine de Feligonde, som har glædet os i 6 år uden sygdomsangreb af nogen art. Den er rosenhavens pryd pt.

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mettekanel, 23. juli 2004 kl. 21.12

HJÆÆÆLP, hvem er det der kapper mine rosenknopper af nogle få millimeter under de uudsprungne knopper? Ingen lus...kun noget som ligner glimmerbøsser?

Alle hoveder falder af når man rører dem og der er sort på stilken som om nogen har nærmest skåret knoppen fra stilken, uden den falder af?

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Erik Kristensen, 18. maj 2007 kl. 7.47

Jeg har en have hvor jorden indeholder meget sand. Mine roser får ofte sygdomme og mistrives.

Man har fortalt mig, at jeg ikke må plante løgvækster i rosenbedet. Det har vi gjort for at have noget at se på om foråret.

Er det rigtigt, at løgvækster og roser ikke kan forliges?

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 18. maj 2007 kl. 8.24

Til Knud Erik Kristensen.

Jeg har en del løgvækster ved mine roser, og de trives fint. Jeg tror at det er din jord med meget sand der kan være årsagen til, at dine roser ikke trives så godt. Roser gror bedst i en god lerjord, så måske skal du tilføre din jord noget rosenjord, som indeholder ler. Husk også at roserne skal gødes og at de skal vandes i tørre perioder.

Dine løgvækster skader ikke roserne.

hilsen John.

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: G.Müller, 9. juli 2008 kl. 13.20

Op ad en sydvendt mur har jeg sidste år plantet en række med 4 smukke engelske roser af sorten "Mozart". Der er tale om en rose med mange små, enkle blomster, som sidder nærmest som en buket eller klase. De har blomstret flittigt og de første blomsterklaser er nu ved at visne bort. Hvordan beskærer jeg dem for at få dem til at blomstre senere på sæsonen?

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Conny P., 5. juli 2012 kl. 9.49

Jeg har i 8 år haft en Cartier rose i min have de sidste 2 år har den ikke haft det godt sidste år var hele bunden under den bevokset med akeleje troede at det var dem der var årsagen til sygdom så dem fjernede vi, men det ser ikke ud til at det har hjulpet nu står de med mange fine blomster hullede blade mange gule knopper som bare falder af, den ser noget ynkelig ud, har gødet den prøvet at sprøjte den men de er ligeglad, håber at nogen her kan hjælpe.

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 15. juli 2013 kl. 9.12

Hej Conny

Du fik desværre aldrig noget svar på dit spørgsmål på forum.

Jeg står i en lignende situation som dig med to Jacques Cartier- roser.
Planterne har tidligere haft det godt (i murebaljer), men efter jeg i foråret har plantet dem ud på friland (givet kompost og øko. gødning i rette mængder) er det gået galt.

Knopperne visner, nogle knopper er misdannede, og bladene er grimme med huller og grå plamager (ikke stråleplet)

Hvordan gik det med din rose? Klarede den skærene?

Mvh. Marie Louise

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Conny P., 19. juli 2013 kl. 10.55

Hej Marie Louise

Desværre har min cartier rose det ikke meget bedre, har gødet med hestegødning og den har fået mange fine roser, men bladene er meget grimme fyldt med sorte pletter samt mange små gule roser som bare falder af. Så det er ikke godt. Håber at nogen kan hjælpe med et godt råd.

MVH
Conny

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Conny P., 19. juli 2013 kl. 10.59

Jeg vedlægger billede

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Conny P., 19. juli 2013 kl. 11.00

Vedlægger et billed mere

Nyt svar til emnet »Dyrkning af roser på friland«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Dyrkning af roser på friland«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider