Forum

Kommentarer til »Er engletrompet giftig?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er engletrompet giftig? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen, 6. juli 2004 kl. 11.30

Wauw, det ser ud som om at trompeten er 50–60 cm lang/dyb. Er det rigtigt? Jeg har nemlig selv dyrket 3 i år, de er dog kun 30–40 cm endnu – når de overhovedet at sætte blomster?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Joan Fischer Bruun, 25. juni 2007 kl. 13.28

Hej igen

Vi bor i Schweiz i et lukket og meget børnevenligt/rigt område. En beboer i gaden har to kæmpe engletrompet-planter stående i krukker. De er gigantiske og meget smukke – de hænger ned i børnehøjde og jeg har egentlig bare nydt synet af dem. Indtil en nabo gjorde mig opmærksom på at børn rent faktisk kan dø hvis de indtager blomsterne eller sågar bare får saften på fingrene og så sutter dem rene efterfølgende. Alle i gaden er åbenbart ret meget oppe at køre, fordi et barn i sidste uge blev indlagt på hospitalet da hun blev fundet med et blad fra planten i hånden og forældrene troede at hun havde spist af planten. Naboen fortæller mig også at der kan gå fra 2 timer til 14 dage før døden indtræffer hos barnet der har indtaget plantestykket.

Er alt det her dog rigtigt? Synes nu godt nok det føles meget overdrevet i mine ører – men jeg er ikke den store botaniker.

Kan du hjælpe mig så jeg kan få nerverne lidt i ro igen og mine børn igen kan færdes på egen hånd i vores pragtfulde boligområde?

Men venlige hilsner Joan F. Bruun

Nyt svar til emnet »Er engletrompet giftig?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er engletrompet giftig?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider