Forum

Kommentarer til »Kapillærkasser af genbrugsmateriale«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kapillærkasser af genbrugsmateriale. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tony Bülow, 12. juli 2004 kl. 22.24

Jeg ynder heller ikke at bruge penge, på noget man selv kan fremstille.

I den ene side af mit drivhus, som har 20 cm sokkel ½ nedgravet, har jeg lavet et plastforet bassin på 20 x 80cm i drivhusets længde, herpå ligger der limtræsplader på 40 x 80cm, hvilket passer fint til en plantesæk. I pladerne har jeg lavet de 3 huller som skal til, og bruger et stykke tæpperør på 23 cm's længde i hvert hul, med åbninger nederst således at vandet let kan tilføres røret. Jeg kan således vande og gøde alle plantesækkene via en åbning, der er lige inden for drivhusdøren.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Ernstsen, 24. juli 2005 kl. 11.38

Når emnet nu er "hjemmelavet vanding", så har nogle entusiastiske ingeniører haft det sjovt med at lave et vældig smart system, der kan ses her:

www.dbamott.dk/drivhus/vanding_paa_den_smarte_maade.htm

Jeg har moret mig vældig med at se på tegningerne og billederne af deres system, og tænkte at andre måske også ville finde det inspirerende (eller måske blot underholdende)! :-)

mvh,

Christian

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina Z., 18. maj 2023 kl. 8.41

Gode ideer til hjemmelavede kapillærkasser, og jeg vil helt sikkert bruge en af de to metoder hader er også en Østerbro-vejledning), MEN husk bemærkningen om at bruge materialer, der er godkendt til madvarer. I stedet for en sort sæk bør man købe indlægsposer til kapillærkasser, de koster ikke så meget og kan holde 2-3 år.
Som rør er mælkekartoner en god ide, og ikke nedløbsrør eller tæpperuller. Jeg vil selv skære rørene af mit gamle ødelagte låg på flamingokassen.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina Z., 18. maj 2023 kl. 8.41

Gode ideer til hjemmelavede kapillærkasser, og jeg vil helt sikkert bruge en af de to metoder hader er også en Østerbro-vejledning), MEN husk bemærkningen om at bruge materialer, der er godkendt til madvarer. I stedet for en sort sæk bør man købe indlægsposer til kapillærkasser, de koster ikke så meget og kan holde 2-3 år.
Som rør er mælkekartoner en god ide, og ikke nedløbsrør eller tæpperuller. Jeg vil selv skære rørene af mit gamle ødelagte låg på flamingokassen.

Nyt svar til emnet »Kapillærkasser af genbrugsmateriale«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kapillærkasser af genbrugsmateriale«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider