Forum

Kommentarer til »En god kompostbeholder«

På denne side finder du kommentarer til teksten En god kompostbeholder. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Berg Olesen, 26. august 2002 kl. 18.54

Jeg har lidt erfaring med kompostbeholdere af begge typer og vil blot tilføje at en placering af den åbne kompostbeholder mod en nordvæg vil sørge for at komposten som regel ikke udtørrer.

Det er så et spørgsmål om nogle murtyper tager skade – måske kan en fagmand svare på det?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 28. januar 2003 kl. 13.41

Det er en god idè at have det antal kompostbeholdere, som passer til ens behov. Fyld beholder nr. 1 og når den er fuld, tømmes den over i beholder nr. 2. Derefter fyldes der stadig i beholder nr. 1. Det hele gentages. I den sidst beholder opbevares komposten i en hel sæson og er herefter klar til brug.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 9. juli 2005 kl. 12.44

Jeg har 5 kopostbeholdere. En er gravet ned midt i kolddrivhuset og overdækket med "byggetplader" evt også isoleringsmåtter ved hård kulde om vinteren, hvor grønsager "kules" ned, let tilgængeligt. Een er af brædder med hakker så de kan bygges ovenpå hinanden. Den holder jeg mest af – men træet rådner selvfølgelig. Orme og snegle indvadere den. Sidstnævnte drukner jeg i en blå vandtønde. Jeg griber dem med en fjedrene køkkentang. Det slim som snegle har kan hverken tørres el vaskes af. Så har jeg 2 tyske termobeholdere som (desvæære) har lodrette sider, hvor indholdes slet ikke kan trædes ned og må fiskes ud igennem lågen forneden. En anden lukket plastik beholder er bredest forneden hvor indholdet selv falder til. I den ene kompostbehoder gnavede en rotte sig forøvrigt ind igennem lågens ene hjørne. Selv om naboen kat render forbi 20 x i døgnet?

Nyt svar til emnet »En god kompostbeholder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »En god kompostbeholder«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider