Forum

Kommentarer til »Hvordan og hvornår kan man flytte et æbletræ?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan og hvornår kan man flytte et æbletræ? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Nielsen, 25. juni 2014 kl. 11.19

Hej Karna maj. Min kæreste insisterede på at lave terrasse her midt i juni. Midt i mit staudebed hvor der stod et æbletræ i midten. Det er to meter højt og ca halvanden bredt. Jeg er ikke helt sikker på hvor gammelt det er. Vi har flyttet alle stauder incl en rose og æbletræet. Der var ikke særlig mage rødder med æbletræet desværre men det står også i en meget lerholdig jord. Det nye hul træet blev flyttet til blev gravet en meter i diameter og lidt over en meter dybt så jorden blev godt løsnet. Roden fyldt ikke andet end en lille spandfuld. Træet er nu visnet næsten helt ned. Kan godt prøve at lægge et billede ind. Vi har vandet det hver dag. Kan det virkelig godt overleve? Kan jeg gøre noget ekstra for det? Det havde sat nogle fine æbler som var rynkede allerede et par timer efter vi havde sat det det nye sted. Min rose er også bukket i toppen og visnet i de nye skud. Overlever den?

Nyt svar til emnet »Hvordan og hvornår kan man flytte et æbletræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan og hvornår kan man flytte et æbletræ?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider