Forum

Kommentarer til »Hvor sent kan jeg lægge kartofler?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor sent kan jeg lægge kartofler? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eigil Johansen, 6. juli 2014 kl. 0.58

Jeg har ikke lyst til store gemmekartofler som man alligevel kan købe billigt i supermarkedet men vil hellere have små rigtig nye kartofler som smager himmelsk.
Derfor lægger jeg "Solist" midt i april og tager de første små nye kartofler op sidst i maj. Der går da ca. tre planter pr person. Men de smager himmelsk. Og husk at man kan ikke købe rigtig nye kartofler ret mange steder. Ofte har de været gravet op i flere timer inden de sælges.
Små nye kartofler skal graves op (og i vand med det samme), skylles, koges og spises indenfor en time.
På den måde får de første kartofler hurtigt ben at gå på. Derfor lægger jeg en ny i hullet så der igen er helt nye kartofler sidst i juni/først i juli. I år vil jeg prøve om man kan få en tredje høst på en sæson. De første på dette hold er allerede kommet godt op.
Det store problem er at opbevare læggekartoflerne så længe. Hos mig ligger de i et varmt mørkt skur og ser meget rynkede ud. Men ikke desto mindre giver de gladeligt kartofler ca. fire uger senere.
På denne måde er det dog ekstra vigtigt at der ikke dyrkes kartofler i samme jord næste år..

Nyt svar til emnet »Hvor sent kan jeg lægge kartofler?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor sent kan jeg lægge kartofler?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider