Forum

Kommentarer til »Juli blues«

På denne side finder du kommentarer til teksten Juli blues. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Naja Slyngborg, 30. juli 2014 kl. 23.17

Det gør der. Jeg har det lige sådan! :)

Varme over de 24-25 grader sætter alt i stå og havearbejdet/haveglæden reduceres til nødtørftigt vedligehold.

Især i år har været slem, også på grund af tørken, men det gælder helt generelt.

Ferie i september ville passe meget bedre end at henslæbe alle disse overophedede dage med ingenting!

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Bach Riis, 4. august 2014 kl. 12.16

Tak, Kirsten!
Som helt ny haveejer har jeg ikke kunnet finde ud af, hvad der var galt med mig her i juli. Jeg har endda haft ferie, og alligevel gad jeg ikke gå i haven, i hvert fald ikke før kl 19. Nu ved jeg, at jeg har haft juli-blues.
I nat har det regnet, det var skønt, og temperaturen er nu nede omkring 20 grader. Jeg satser på, at havelysten lige så langsomt vender tilbage.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Helle Bach Riis, 4. august 2014 kl. 12.17

Slettet af administrator 8. juli 2021 kl. 11.27.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 4. august 2014 kl. 17.46

Hej Kirsten.
Jeg må også tilslutte mig protesterne over sommervarmen,og ikke mindst tørken.
Var fast besluttet på ikke at vande have i år.Men ak!Her på Øst Fyn har det stort set ikke regnet hele sommeren,så endnu engang må vi konstatere en alt for stor vandregning.
Varmen er i sig selv deprimerende,men hvis alle mine blomster og grøntsager også går ud,bliver jeg da for alvor ked af det.
Igår og idag har vi endelig fået regn,men det batter desværre ikke meget i forhold til det gigantiske underskud.
Men det giver da et par dages pause fra vanderiet.
Igen idag var temperaturen over de 25 grader,og dertil en tårnhøj luftfugtighed.
Det er lige før jeg snart begynder at glæde mig til efteråret :)
Venlig hilsen
Sanne Holm Larsen

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Harby, 6. oktober 2014 kl. 18.36

Hvilken lettelse at høre jeg ikke er den eneste. Jeg har med bæven i stemmen indrømmet overfor gode venner, at jeg synes det har været en rædderlig sommer, men føler ellers jeg bliver set skævt til, hvis jeg sætter spørgsmålstegn ved al den jubel over en fantastisk sommer. Jeg går også i stå når det bliver varmt og tørt, gider ingenting og lider sammen med haven. Når det så bliver lidt køligere, og der kommer regn ( oh hvilken salighed), så vågner jeg op. Men jeg har nydt eftersommeren uendeligt meget - solrig og mild. Og med glade planter. Nogle ef de etårige er ved 2. generation på et år !

Nyt svar til emnet »Juli blues«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Juli blues«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider