Forum

Kommentarer til »Trækfuglenes hemmelighed«

På denne side finder du kommentarer til teksten Trækfuglenes hemmelighed. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 31. august 2014 kl. 10.15

God fortæller - men historien er så godt skrevet, at der ikke er grund til at læse den to gange I træk :)

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 31. august 2014 kl. 22.12

Fin fortælling, men jeg savner lidt om, hvor vidt I fodrer fuglene, eller de netop bare kun har jeres afgrøder at spise? Jeg synes ikke, at jeg har samme problemer, men bor også i en villahave.
Mit største problem er naboens kat, som har en vis forkærlighed for min køkkenhave og spreder alle frø!

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 3. september 2014 kl. 5.51

Nu fodrer jeg selv fugle i haven- de plejer at komme, og virke lidt spørgene (musvitterne og skovspurvene: Hvor er vores mad? Der plejer da at være noget godt hér?!

Senest der køber jeg flere slags frø, som blandes.

---
Jeg har katte, og de æder altså unge, syge og svækkede fugle (med næb og kløer). Men det er IKKE naboens kats skyld, at I IKKE har fugle i haven. Det er Jeres egen skyld. Der findes nogen bøger om, den fugle-venlige have, dem kan man jo låne!

Mvh
Tine- hvis katte nu har nappet en halsbåndsmus- min mand troede, det var en rotte... ;-D

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 3. september 2014 kl. 5.58

Problem: Prøv naboernes 30+ høns! Der galer og SKRABER planter op.
De æder frøene- og skraber dem væk....

Jeg har været tvunget til, at købe noget 60 cm havehegn, det gider hønsene (og de fleste af kattene) ikke hoppe over. Det er en mulighed? Ellers er der, det 1,20 m, det vil mine katte ikke hoppe over, og det er relativt billigt.

Mvh
Tine- der har bestilt 10 meter á 60 cm IGEN

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mvh. Morten, 5. september 2014 kl. 11.59

Herlig historie, som jeg kan genkende meget af.
Vi har fået en helt ny fugl i vores have. Jeg fristes næsten til at kalde den skilsmissefugl.
Jeg har sluppet mine 30 Plymouth rock slagtekyllinger ud i det fri og det mener konen er adels uforeneligt med hendes flisdække under alle blomsterbedene. Men sikke nogle fede orme de finder.
Det giver dem gode benmuskler og nogle dejlige diskussioner omkring kaffen på havebordet. Jeg tror aldrig vi bliver enige om, hvorvidt denne fugl er egnet i vores have.

Nyt svar til emnet »Trækfuglenes hemmelighed«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Trækfuglenes hemmelighed«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider