Forum

Kommentarer til »Hvorfor er mine majs lave og dårligt udviklede?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor er mine majs lave og dårligt udviklede? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Agnethe Holm, 24. september 2014 kl. 9.11

Hej Maiken
Sorten af majs som du har betyder også meget for, hvordan din plante kommer til at se ud. Nogle majs-sorter bliver kun lige over 1 meter og ret spinkle, mens andre vokser os over hovedet og bliver meget kraftige. Ofte vil en plante også kun producere én god kolbe, i nogle tilfælde to kolber, mens evt. efterfølgende kolber bliver mindre og måske ikke værd at høste.
Mvh. Agnethe Holm, Plantefrø.dk

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 24. september 2014 kl. 11.43

Tak Agnethe for din kommentar til mit svar. Jeg havde ikke lige fået sortsstørrelsen med ind i.

Jeg har ellers for ganske nylig set et bed med nogle meget lave majsplanter, som trods alt har sat en kolbe. Måske en af de lave sorter. Det var i Skotland, hvor deres sommer er koldere end her - det kan også være forklaringen. Køkkenhaven blev dyrket på et areal, hvor der var 50 cm muld og nedenunder klipper. Gartneren sagde, at det var første år, de forsøgte med majs, og at det dårlige resultatet antagelig mest skyldtes at de havde haft en meget fugtig periode. Bagved var der stejle klipper, hvor vandet fosser ned af, når det regner. Det nåede jeg også at opleve. Flot syn , men nok ikke med en køkkenhave for foden af et 700 m højt bjerg og granit under køkkenhaven.

Nyt svar til emnet »Hvorfor er mine majs lave og dårligt udviklede?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor er mine majs lave og dårligt udviklede?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider