Forum

Kommentarer til »Skal Strelitzia beskæres – og hvordan?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Skal Strelitzia beskæres – og hvordan? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 6. januar 2015 kl. 10.42

Jeg har en Strelitzia der er ca. 30 år gammel, der er tit 10 -12 blomsterstængler samtidig, i gartnerier og på friland både i DK og i udlandet har jeg set planter der var meget ældre, ingen af disse har fået sideskud. Når jeg hvert 4 - 5 år rodskærer min plante, er der absolut ingen ansats til rodskud. Henry G.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Nim, 16. juli 2016 kl. 18.04

Hvor skal man klippe den visne blomst af på Strelizia ,lige under hovedet eller så langt nede som muligt
Vh Søren

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 16. juli 2016 kl. 18.47

Hej Søren når alle blomsterne på en stilk er visnet helt, klipper jeg stilken helt ned til bladet og klip parallel med bladstilken, så ses stubben ikke. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Skal Strelitzia beskæres – og hvordan?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Skal Strelitzia beskæres – og hvordan?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider