Forum

Kommentarer til »Hvordan skal en hæk af surbær klippes?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan skal en hæk af surbær klippes? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nini Højby Pedersen, 2. september 2004 kl. 22.48

Under mit ophold i Tallin i Estland for et par år siden lærte jeg surbær at kende, de blev solgt i store mængder på markedet og brugt på alle mulige måder ligesom mange andre bær herhjemme. Især til saft hvor bærrene koges sammen med kirsebærblade.Det smager godt. I Estland fremtræder surbær-busken ofte som et mindre træ, enhver ester med respekt for sig selv har en surbær i haven. De har også herlige store haver og er vant til at dyrke mhp. selvforsyning, alt muligt mellem himmel og jord i store mængder.Prøv dig frem, men jeg lover dig himlens fugle er svært hurtige med at komme først. Mine høns springer gerne højere end set tidligere når surbærrene er modne for at nyde delikatessen.

Hilsen Nini

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ida Rosendal Damborg, 11. september 2004 kl. 13.13

Jeg overvejer om min hæk skal være en hæk af surbær, men er i tvivl om planterne bliver tætte nok til at give privatliv og læ.

Jeg bor i et nyudstykket område med lave hække. Er der nogle, der ved noget om det?

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liv Følling, 6. juni 2006 kl. 12.13

Jeg leser i år disse kommentarene. Surbær er også populær i Norge som åpen fri hekk men blir ikke særlig tett spes nederst. Jeg har flere her ved Oslofjorden. De kan bli ganske høye opp til to meter, men da ofte nakne nederst. Beskjæres som fri busk forgrener seg bedre.

jeg vil støtte å bruke bærene mer. Det blir god gele gjerne blandet med eple eller andre søtere frukter/bær. Saft også gjerne blandingssaft er god. Jeg har en surbærbusk på mitt sommerhus i värmland der liker den seg ikke, tror det er den litt sure jorden? Eller det litt kaldere klima men den skulle være herdig.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liv Følling, 6. juni 2006 kl. 12.14

Jeg leser i år disse kommentarene. Surbær er også populær i Norge som åpen fri hekk men blir ikke særlig tett spes nederst. Jeg har flere her ved Oslofjorden. De kan bli ganske høye opp til to meter, men da ofte nakne nederst. Beskjæres som fri busk forgrener seg bedre.

jeg vil støtte å bruke bærene mer. Det blir god gele gjerne blandet med eple eller andre søtere frukter/bær. Saft også gjerne blandingssaft er god. Jeg har en surbærbusk på mitt sommerhus i värmland der liker den seg ikke, tror det er den litt sure jorden? Eller det litt kaldere klima men den skulle være herdig.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liv Følling, 6. juni 2006 kl. 12.14

Jeg leser i år disse kommentarene. Surbær er også populær i Norge som åpen fri hekk men blir ikke særlig tett spes nederst. Jeg har flere her ved Oslofjorden. De kan bli ganske høye opp til to meter, men da ofte nakne nederst. Beskjæres som fri busk forgrener seg bedre.

jeg vil støtte å bruke bærene mer. Det blir god gele gjerne blandet med eple eller andre søtere frukter/bær. Saft også gjerne blandingssaft er god. Jeg har en surbærbusk på mitt sommerhus i värmland der liker den seg ikke, tror det er den litt sure jorden? Eller det litt kaldere klima men den skulle være herdig.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liv Følling, 6. juni 2006 kl. 12.19

Jeg leser i år disse kommentarene. Surbær er også populær i Norge som åpen fri hekk men blir ikke særlig tett spes nederst. Jeg har flere her ved Oslofjorden. De kan bli ganske høye opp til to meter, men da ofte nakne nederst. Beskjæres som fri busk forgrener seg bedre.

jeg vil støtte å bruke bærene mer. Det blir god gele gjerne blandet med eple eller andre søtere frukter/bær. Saft også gjerne blandingssaft er god. Jeg har en surbærbusk på mitt sommerhus i värmland der liker den seg ikke, tror det er den litt sure jorden? Eller det litt kaldere klima men den skulle være herdig.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liv Følling, 6. juni 2006 kl. 12.19

Jeg leser i år disse kommentarene. Surbær er også populær i Norge som åpen fri hekk men blir ikke særlig tett spes nederst. Jeg har flere her ved Oslofjorden. De kan bli ganske høye opp til to meter, men da ofte nakne nederst. Beskjæres som fri busk forgrener seg bedre.

jeg vil støtte å bruke bærene mer. Det blir god gele gjerne blandet med eple eller andre søtere frukter/bær. Saft også gjerne blandingssaft er god. Jeg har en surbærbusk på mitt sommerhus i värmland der liker den seg ikke, tror det er den litt sure jorden? Eller det litt kaldere klima men den skulle være herdig.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Baunsgaard, 10. november 2008 kl. 15.19

Surbær kan med fordel skæres med til omkring 10–15 cm. på denne måde dannes der nye skud nedfra, som bevirker at hækken bliver mere tæt. beskæringen kan finde sted fra Vinter til tidlig forår

Nyt svar til emnet »Hvordan skal en hæk af surbær klippes?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan skal en hæk af surbær klippes?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider