Forum

Kommentarer til »Overvintring af artiskokker«

På denne side finder du kommentarer til teksten Overvintring af artiskokker. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen, 6. september 2004 kl. 22.34

Jeg vil gerne tørre mine ratiskokker så jeg kan bruge dem i dekorationer, men hvordan gør jeg. på forhånd tak.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Nielsen, 6. april 2006 kl. 17.56

Kan artiskokker give frugter det første år?

Kan det ikke lade sig gøre at lade artiskokkerne stå ude vinteren over, hvis de er tildækket med blade el lign?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Georg Rasmussen, 15. juli 2007 kl. 23.14

Hvis jorden er veldrænet = ikke vandlidende kan artiskokker overvintres ved at tage en stor spand eller balje og fylde med hestemøg vende den på hovedet over hjerteskuddet på planten og dække det hele med lidt halm. Planten er først klippet ned. Metoden blev brugt af min fader som blev uddannet som gartner i 1929, og det virker stadig.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 17. juli 2007 kl. 18.32

Tja, Gitte, måske har du allerede fundet ud af, at artiskokker godt kan blomstre første år. De skal bare startes tidligt inde eller i drivhus for at blive plantet ud senere.

Det kommer lidt an på vejret, om de kan overvintre ude. Hvis det ikke er for koldt eller for fugtigt, kan det godt lade sig gøre. Jeg har prøvet det, men jeg har også oplevet at det mislykkedes.

Uanset om den blomstrer første eller andet år, er det et smukt syn: www.potager.dk/index.php?id=16

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin B, 28. maj 2009 kl. 14.06

Ved nogle om Cynarus Cardunculus også kan blomstre 1. år?

Jeg har købt et antal Green Globe, som er den mest almindelige kulturform af denne art, men nu ser jeg på et par amerikanske sider at den først blomstrer
2. år. Kan det virkelig passe?:-(jeg skal netop bruge blomsterne! så meget ærgerligt. Jeg læser så at man kan behandle planten med gibberelliner /GA syre, et plantevæksthorm som får dem til at blomstre samme år hvis man sprøjter det på. Er der nogen som kender til dette produkt?

Nyt svar til emnet »Overvintring af artiskokker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Overvintring af artiskokker«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider