Forum

Kommentarer til »Ingrid Marie – et dansk æble«

På denne side finder du kommentarer til teksten Ingrid Marie – et dansk æble. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 7. september 2004 kl. 18.34

Kære Havebænken

Angående Æbletræet Karin Schneider.

Så troede jeg at det var opkaldt efter en pige jeg kendte på Falster.

Hun sagde selv at hun fandt æblet i sin fars frugtplantage i Nørre Alslev nu for snart mange år siden.

Jeg boede selv på den frugtplantage hvor dette æble skulle være fundet.

Da min far arbejde der som frugtavler.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 7. september 2004 kl. 18.54

Jeg var for hurtig
Jeg har nu set at det er skrevet et andet sted i teksten.

mvh
Erik

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 30. september 2008 kl. 13.31

Mine Ingrid Marie Æbler er flot røde nu, men...stadig lidt sure. Er det nu de skal plukkes eller skal jeg vente lidt? Er andre begyndt at plukke deres?

Lone

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 30. september 2008 kl. 13.49

Du kan plukke til køl eller lagring udendørs. Pluk ved at dreje æblet en halv omgang. Husk at stille æblerne, så stilken stadig vender op. Desuden at efterse frugten for angrebne frugter regelmæssigt.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 30. september 2008 kl. 14.06

Tusind tak for dit svar. det satte lige tingene på plads ;-)

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Arendse Malene Lund, 11. januar 2009 kl. 13.48

Ingridmarie æblet er et godt spiseæble men endu bedre til madlavning. b.l.a til æblekage og salat.

Et ingridmarie æble er lækert selvom ikke alle æblerne er lige røde.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille Sparsø, 29. september 2013 kl. 8.55

Ved lantidsopbevaring, vil det da være en god ide at omvikle hvert æble med et stykke avispapir, for at modvirke spredning af sygdom? Eller får æblet ikke nok ventilation på denne måde? Jeg har en flad kasse med finmasket net i bunden jeg tænker at anvende til mine Ingrid Marie æbler.
Med venlig hilsen og på forhånd tak.
Pernille Sparsø

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 29. september 2013 kl. 9.26

Jeg tror ikke det er en god ide at vikle avispapir rundt om æblerne. Så kan du ikke se, hvis et æble begynder at rådne, og i løbet af kort tid vil det rådne æble alligevel safte ud gennem papiret. Jeg ville heller ikke bruge avispapir af den grund, at der er tryksværte på.

Det bedste er at have lave kasser, hvor man har en mulighed for at opdage begyndende råd. Æblekasser skal efterses min. hver 14. dag. Og så selvfølgelig kun komme ubeskadigede æbler i gemmekasser. De andre må kommes i en særlig kasse, som man bruger først.

En kasse med fintmasket net i bunden lyder som en god ide - hvis den løftes op fra underlaget, så der kan komme lidt luft ind.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille Sparsø, 30. september 2013 kl. 8.18

Tak for dit brugbare råd Karna:-)

Nyt svar til emnet »Ingrid Marie – et dansk æble«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Ingrid Marie – et dansk æble«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider