Forum

Kommentarer til »Frostfare i drivhus – pak planterne ind«

På denne side finder du kommentarer til teksten Frostfare i drivhus – pak planterne ind. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Petersen, 20. september 2004 kl. 15.07

Vedr. frostfare i drivhuset
Jeg har fået drivhus i år, skal til at lære at bruge det.

Jeg så indslaget her om at overvintre bl.a. Engletrompeter i drivhuset.

Er disse engletrompet-planter gravet ned i jorden?

Jeg har 2 store krukker med flere år gamle engletrompeter, de fylder meget inde i huset i et køligt rum. Det ville være dejligt at kunne have dem i drivhuset om vinteren. Hvad med Nerier og fuchia?

Skal de ud af potten og graves ned?

Det ville være dejligt med et par ord om overvintring i drivhus.

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Skovlund, 12. oktober 2004 kl. 17.25

Jeg har krukker med opstammede margeritter og fuchia,forskellige pelargonier, røde, hvide og lyserøde.Krukker med hortensia, kalaer, tuberoser
Kan jeg sætte dem ind i et mørkt frostfrit rum uden videre. Eller hvordan skal jeg behandle mine udendørs planter?

Skal de vandes lidt vinteren igennem
Kan jeg få hjælp?

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bijan, 30. marts 2005 kl. 16.39

Hvad er tuberose på dansk

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise Klysner, 12. september 2006 kl. 8.24

Jørgen Hylgaard skriver om Combi Therm isoleringsmåtter.

Hvor køber mand disse måtter?

Kan det virkelig holde frosten helt væk fra planterne?

Skal de stilles i drivhus eller ude i det fri?

Hvad med lys og vand i den periode, hvor de er pakket ind?

Håber på dit svar, selv om det er et gammelt indlæg, men det er først blevet aktuelt for mig nu, hvor jeg har anskaffet mig 3 engletrompeter, som meget gerne skulle klare vinteren.

Mange hilsner
Lise Klysner

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine, 15. december 2006 kl. 11.27

Hjæælp hvad gør jeg! Jeg har en 2½ meter høj palme – en alm. stue palme, der har vokset sig stor gennem 20 år. Den er så flot og står ude under vores overdækkede terrasse. Tidligere har den overlevet i en udestue, men nu står den her under min teresse. Går ikke ud fra at den kan tåle frost, og jeg kan ikke have dne i stuen. Skal jeg pakke den ind eller...?

Hvad gør jeg. Tusind tak for svar.

Mange hilsner fra
Trine Ljungstrøm

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 15. december 2006 kl. 13.28

Du kan vikle planten ind i en lang diodelyskæde, den type som vi pynter op i haven med her ved juletid.Pak hele planten i bobleplastic, gerne mange lag, jo flere lag jo bedre. Vamen fra lyskæden skulle gerne holde den lettere frost væk.

Mvh Svend Høst

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 19. december 2006 kl. 11.15

Det er vigtigt at kende arten, for at kunne tage stilling til, hvor meget frost den evt. kan tåle. Prøv at se på denne salgsside for palmer, om du kan finde din palme.

www.palmeriet.dk/palme_menu.asp?ptype=99

Hvis du vil være helt sikker på at den overlever, skal du måske sende den til vinteropbevaring.

www.havenyt.dk/forhandlerguide/vinteropbevaring/

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine, 19. december 2006 kl. 15.51

Hej igen

Jeg kunne ikke finde palmen på den hjemmeside – men måske er det ikke en palme. Jeg ved at den er ret alm. herhjemme og kan tit købes i et simpelt supermarked. Jeg havde den i en uretpotte på mit værelse for 20 år siden og den har altså vokset sig ret stor i min mors udestue (2½ meter). Den har ret spidse tykke grønne blade og 3 stokke som rager ud fra en stok. Ved du hvad det er for en?

Den er svær at flytte, så jeg vil helst lade den stå. Kan jeg bare pakke den ind i bobleplast (kan den så ånde)?

Tak for svar.

Trine

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 20. december 2006 kl. 15.34

Kan det tænkes, at det er en Yucca-palme? Sådan en havde jeg en gang, og den blev alt for stor, så et efterår "glemte" jeg den ude i haven, og det overlevede den selvfølgelig ikke. Så skal sådan en kunne klare sig ude om vinteren, skal den pakkes godt ind.

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine, 21. december 2006 kl. 9.34

Ja, jeg tror faktisk at det er en Yucca palme – mindes at have hørt nogen sige det om den engang.

Er der nogen der ved om sådan en vil kunne overleve frosten med en lyskæde og noget bobleplast?

Tak for svar
Trine

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Fangel, 27. april 2008 kl. 18.04

Hvordan skal jeg passe udendørs Kalaer?

Nyt svar til emnet »Frostfare i drivhus – pak planterne ind«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Frostfare i drivhus – pak planterne ind«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider