Forum

Kommentarer til »Hvordan fjerner vi et lag grannåle i et småstensbed?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan fjerner vi et lag grannåle i et småstensbed? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Grøn, 24. september 2004 kl. 14.59

Jeg håber ideen kan bruges, men da jeg læste alle opsugningsforslagene tænkte jeg, at hvis det er ærtesten, så indeholder det formentlig ikke flint men er granit og dermed kan man vel brænde nålene væk, når de er tørre. I hvert fald fænger nålene på et juletræ jo lystigt, så hvorfor ikke bruge en ukrudtsbrænder til formålet, det er både enkelt og efterlader ingenting.

Med venlig hilsen
Karin Grøn

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 25. september 2004 kl. 3.44

Ja, du har ret i, at det i tørt vejr vil være let at brænde nålene af. Men det er jo langt fra ufarligt, hvis det bare er i nærheden af huse eller andet brændbart. Der går hvert år ild i ret mange huse efter brug af ukrudtsbrænder tæt på huse. Gløderne kan ligge og ulme længe efter, man har været der med ukrudtsbrænderen.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Robert Larsen, 28. september 2004 kl. 7.41

Hej...

Jeg kan måske komme med en løsning som kan bruges af nogle alt efter stenenes beskaffenhed...Jeg plejer at bruge min roter klipper med opsamler til at fjerne løv og evt græs fra gang arealer -men dette må være tørt for at blive suget op i posen...Jeg plejer at skifte til en gammel kniv på klipperen for dette arbejde...Når jeg skifter tilbage til det nyeste har jeg desuden den fordel at jeg kan gøre klipperen fint ren under og give den et tyndt lag olie...

Mvh Robert Larsen

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitta Ekdahl, 28. september 2004 kl. 21.21

Vi tager höjtryksspuleren til grannålene og det fungerer perfekt

Nyt svar til emnet »Hvordan fjerner vi et lag grannåle i et småstensbed?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan fjerner vi et lag grannåle i et småstensbed?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider