Forum

Kommentarer til »Er syrenen et træ eller en busk?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er syrenen et træ eller en busk? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Engling, 1. oktober 2004 kl. 20.43

Jeg har i min have et syrenTRÆ, som når op i 2. sals højde. Min nabo har et, som er endnu højere. Der er absolut tale om træer, med tyk kroget stamme og stor krone. Blomsterfarven er rødviolet. Træerne stod her allerede, da vi flyttede ind i 1974, allerede da var de store. Jeg bliver ofte spurgt om træerne er stammet op, eller om væksten naturligt er sådan. Jeg ved det ikke.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 2. oktober 2004 kl. 7.05

Ægte syren er et træ som ikke laver side skud. Der bliver altså ikke et helt hegn. Derfor vil jeg mene at det er et træ.

Almindelig syren bliver efterhånden et helt vildnis, fordi den får alle de sideskud, med modsat fortegn vil jeg så mene at den er en busk.

Men det er blot min logiske sans der kommer med et bud, jeg ved faktisk ikke hvordan man definere forskellen videnskabeligt?

Hilsen Helle-Sofie:)

Nyt svar til emnet »Er syrenen et træ eller en busk?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er syrenen et træ eller en busk?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider