Forum

Kommentarer til »Sortsoversigt over squash og vintergræskar«

På denne side finder du kommentarer til teksten Sortsoversigt over squash og vintergræskar. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikael Fritze, 3. oktober 2002 kl. 0.30

Hokaido
I januar nummeret 1998 bliver Hokaido betegnet som et Centnergræskar (curcubita maxima)
på Kürbismuseums hjemmeside er det et moskusgræskar
... Hvem har ret?

(http://www.museum.kuerbis-company.de/Speisekuerbisse/KuriCups_und_Kabocha/kuricups_und_kabocha.html)

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Bock, 3. oktober 2002 kl. 9.36

Hej Mikael

Du skriver, at Hokkaido betegnes som et moskusgræskar på den side du henviser til. Det er ikke korrekt. Det der står på siden er, at alle sorterne på siden stammer fra Japan – ligesom talrige moskusgræskar.

Så jeg tror roligt, at du kan stole på, at Hokkaido er et centnergræskar.

Venlig hilsen
Jakob

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikael Fritze, 3. oktober 2002 kl. 13.38

Hej Jacob

Tak for oplysningen, jeg har aldrig været en ørn til tysk.

Jeg var bange for at mine Tromboncinoer ikke var de eneste moskus i haven, og var bestøvet af Hokaidoerne.

Mikael

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Olsen, 29. september 2006 kl. 10.51

Her er en nyttig adresse til et godt frøfirma i Svejts, som har 450 forsk. squashsorter – www.kcb-samen.ch

Desuden er her er link til min egen hjemmeside hvor der er links til flere frøudbydere samt mulighed for at følge min dyrkning af cucubita-slægten.

www.malusrustica.dk/cucurbita/cucurbita.htm

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine, 15. juni 2009 kl. 22.54

Hvor mange forskellige squash sorter bruger vi i danmark?

Min svigerinde er ved at skrive om squashen. Men det er svært at finde noget på nettet!

hvis i har andet i ved, så tilføj det endelig.

tak.

mvh Trine

Nyt svar til emnet »Sortsoversigt over squash og vintergræskar«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Sortsoversigt over squash og vintergræskar«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider